• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062818107
  • خبرنگار : 50532

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا تاکید کرد:

پایش مستمر دفع پسماندهای مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان آستارا

پایش مستمر دفع پسماندهای مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان آستارا

ایسنا/گیلان مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا، گفت: پسماند و زباله های همه مراکز طبی اعم از بیمارستانی، درمانگاهی و تشخیصی فعال در سطح شهرستان مرزی آستارا تحت نظارت و پایش قرار دارد و به صورت بهداشتی جمع آوری، امحا و بی‌خطرسازی می‌شود.

دکتر سید حسین احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه با مشارکت شرکتی، زباله‌ها و پسماندهای عفونی مراکز بیمارستانی، درمانی و دندانپزشکی این شهرستان مرزنشین و گردشگر پذیر استان گیلان پس از بی‌خطرسازی به‌صورت بهداشتی و اصولی دفع می‌شوند، اظهار کرد: شهروندان هیچگونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت زباله‌های عفونی مطب‌های خصوصی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خواستار همکاری همه پزشکان در این زمینه شد و افزود: بیمارستان شهید بهشتی آستارا پسماندهای عفونی خود را توسط دستگاه زباله سوز بی خطر و امحا می‌کند و در مواردی که دستگاه زباله سوز نیاز به تعمیر داشته باشد پسماندهای عفونی و تولیدی بیمارستان آستارا توسط شرکت بهداشت گستر مطمئن جمع آوری می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا با اشاره به اهمیت جمع آوری پسماندهای عفونی مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت، بیمارستان و مطب‌های خصوصی آستارا، افزود: بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی تولیدی در مطب‌های خصوصی و اماکن پزشکی دولتی آستارا طبق قرارداد منعقد شده با شرکتی که از طرف معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان مورد تایید است، در طول هفته دو بار جمع آوری و به مرکز استان برای امحا منتقل می‌شود و در سطح شهر آستارا تاکنون چند مطب اقدام به عقد قرارداد نکردند که با بازرسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده توسط بازرسین بهداشت محیط در اسرع وقت اقدام به عقد قرارداد خواهند کرد.

احمدی، تصریح کرد: کارشناسان بهداشت محیط آستارا به طور دائم با عوامل شرکت بهداشت گستر مطمئن در ارتباط مستقیم هستند تا چنانچه هر کدام از مراکز خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان آستارا از ارائه پسماند به شرکت فوق امتناع ورزد مراکز فوق را با همکاری اداره محیط زیست آستارا به مراجع قضایی معرفی کنند.

به گزارش ایسنا، مجموعه بهداشت و درمان آستارا با هشت مرکز بهداشتی، یک بیمارستان ۱۰۴ تختخوابی به نام شهید دکتر بهشتی، یک مرکز شبانه‌روزی در شهر لوندویل و ۲۳ خانه بهداشت با بیش از ۵۰۰ نفر پرسنل به مردم این شهرستان مرزی استان گیلان و همچنین مسافران و گردشگران داخلی و خارجی خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha