• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403062818086
  • خبرنگار : 71603

کارزار اعتراضی دانشجویان توکیو به افزایش شهریه

کارزار اعتراضی دانشجویان توکیو به افزایش شهریه

در پی اعلام خبر افزایش شهریه دانشگاه توکیو، دانشجویان این دانشگاه درخواستی علیه افزایش شهریه به مسئولان ارائه کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن تایمز، گروهی از دانشجویان دانشگاه توکیو طوماری را با حدود ۲۷هزار و ۵۰۰ امضا به دانشگاه ارسال کردند که محتوای نامه در مخالفت با افزایش شهریه‌ها بود. چراکه اخیرا دانشگاه توکیو اعلام کرد شهریه‌های دانشجویان را افزایش خواهد داد. ولی انتظار می‌رود این دانشگاه تا پایان ماه این تصمیم را نهایی کند.

این گروه دانشجویی معترض جلسه‌ای ۳۰ دقیقه‌ای با هیرواکی آیهارا، معاون رئیس دانشگاه داشتند و امضاهایی را که از ژوئن به صورت آنلاین جمع آوری شده بود، همراه با درخواست کتبی از دانشگاه برای به تاخیر انداختن تصمیم ارائه کردند.

آیهارا اذعان داشت که دانشگاه نزدیک به سه سال است که افزایش شهریه را بررسی می کند و گفت که نگرانی های این گروه معترض را به جلسات داخلی مقامات دانشگاه منتقل خواهد کرد.

ری کانازاوا، یک دانشجوی کارشناسی ارشد ۲۱ ساله در دانشگاه، پس از این جلسه گفت: «اگر آنها سه سال است که درباره این موضوع بحث می‌کنند، باید دانشجویان و اساتید را در گفتگو مشارکت می‌دادند.

وی افزود: ما خواستار گفتگوی باز و حداقل به تعویق انداختن تصمیم دانشگاه مبنی بر افزایش شهریه هستیم.

در این میان  اعضای هیات علمی دانشگاه نیز اعتراضاتی را مطرح کرده‌اند. برخی از آنها استدلال می‌کنند که این تصمیم می‌تواند بر سایر دانشگاه‌ها تأثیر بگذارد تا از این روش پیروی کنند، در حالی که برخی دیگر معتقدند دولت باید به جای اینکه بار را به دوش دانشجویان بگذارد، بودجه عمومی از جمله یارانه‌های عملیاتی را افزایش دهد.

در ۱۰ سپتامبر، دانشگاه توکیو برنامه خود را برای افزایش شهریه سالانه تقریباً ۱۰۰هزار ین (۷۰۶ دلاری) برای دانشجویانی که در سال تحصیلی آینده به دانشگاه ملحق می شوند، اعلام کرد.

انتهاکی پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha