• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403062818047
  • خبرنگار : 50182

جشنی با طعم وحدت...

جشنی با طعم وحدت...

ایسنا/کرمانشاه علمای شیعه و سنی در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) که به همت سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد، بر ضرورت وحدت و اتحاد مسلمین و پرهیز از بیان سخنان تفرقه‌انگیز در جامعه تاکید کردند.

ماموستا منوچهر صادقی از علمای اهل سنت در این مراسم اتحاد و وحدت را ضرورت انکارناپذیر امروز مسلمانان جهان دانست و افزود: این اتحاد و وحدت است که می‌تواند به مسلمانان قدرت دهد و دشمنان به خوبی نسبت به این مسئله واقفند و همواره در تلاشند تا از هر طریق ممکن، میان مسلمان تفرقه ایجاد کنند.

وی از پیامبر (ص) به عنوان محور وحدت مسلمانان یاد کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که هر زمان به مشکل و مسئله‌ای برخورد کردید، به خدا و رسول خدا(ص) مراجعه کنید تا آنها قضاوت کرده و مشکل را حل کنند.

وی افزود: ما مسلمانان امروز بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیاز داریم و نقطه مشترک ما در این زمینه غزه و فلسطین است.

صادقی گفت: اگر جمعیت میلیاردی مسلمانان جهان با یکدیگر متحد بودند، امروز ما شاهد این همه جنایت هولناک در غزه نبودیم و ۴۰ هزار انسان بی گناه جلوی چشمان ما به راحتی قربانی نمی‌شدند.

وی افزود: امروز به دلیل ترس برخی حکام کشورهای مسلمان، دشمن گستاخ تر از هر زمانی به جنایت خود ادامه می‌دهد و هزاران زن و کودک در غزه بیش از ۳۱۵ روز است زیر آماج شدیدترین حملات قرار دارند.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که از ۴۰ هزار شهید جنگ غزه، ۷۰ درصد زنان و کودکان هستند، اما نه سازمان ملل اقدامی در برابر این جنایت انجام داد و نه دیوان لاهه برای مقابله با آن کاری کرد و این وضعیت نشان می‌دهد که اگر ما مسلمانان به داد یکدیگر نرسیم، کسی کاری انجام نمی‌دهد.

این استاد دانشگاه گفت: در شرایط امروز که جنایت غزه را شاهد هستیم وحدت مسلمانان امری ضروری است و همه باید نسبت به آن اهتمام داشته و از بیان سخنان تفرقه انگیز اجتناب کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اتحاد و وحدت مسلمین روزی شاهد برگزاری جشن وحدت در قدس شریف باشیم.

جشنی با طعم وحدت...

حجت الاسلام اسماعیل قبادی از علمای شیعه هم بر لزوم تقویت وحدت در جوامع اسلامی تاکید کرد و افزود: جمعیت مسلمانان جهان امروز حدود ۱.۸ میلیارد نفر است و این درحالیست که جمعیت یهودیان به ۱۳ تا ۱۸ میلیون نفر نمی‌رسد. از این تعداد یهودی حدود ۹ میلیون نفر در اسراییل ساکن هستند و بسیاری دیگر در آمریکا ساکنند، اما همین جمعیت اندک اداره جهان را در دست گرفته‌اند.

قبادی گفت: یهودیت از ادیان الهی است و پیروان آن محترم هستند. مشکل اصلی ما با اسراییل و تفکر خطرناک آن است که امروز شاهد جنایات هولناک آن در غزه هستیم.

وی افزود: در جریان جنگ غزه حق و باطل کاملا روشن است و وقتی ۷۰ درصد شهدا زن و کودک هستند مشخص است کدام سمت حق و کدام سمت باطل است و چه کسی این جنایت را رقم زده است.

قبادی گفت: ما مسلمانان جمعیت میلیاردی داریم و قطعا اگر با یکدیگر متحد شویم از پس دشمنان و بویژه اسراییل به راحتی بر خواهیم آمد و اجازه تکرار جنایات غزه را نخواهیم داد.

قبادی با اشاره به تقویت جبهه حق گفت: درست است که مجامع بین الملی در قبال جنایت اسراییل در غزه سکوت کرده‌اند، اما با گوشه‌ای از اتحاد مسلمانان جبهه حق در حال تقویت است و برای اولین بار بعد از ۷۰ سال شاهد هستیم که در تلاویو اسراییلی‌ها از ترس موشک‌های جبهه مقاومت به پناهگاه می‌روند و این امر سابقه نداشته است.

وی افزود: جنایت امروز دشمن در غزه اهمیت و ضرورت بیش از پیش وحدت و اتحاد را برای همه مسلمانان آشکار کرده و همه باید برای این مهم تلاش کنند.

در پایان این مراسم مولودی خوانی ویژه ولادت پیامبر اکرم(ص) برگزار شد.

جشنی با طعم وحدت...

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha