• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403062818021
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

تاکید نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بر لزوم استفاده درست از رنگین کمان طوایف و مذاهب در ایران

تاکید نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بر لزوم استفاده درست از رنگین کمان طوایف و مذاهب در ایران

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مردم ایران از همه اقوام، مذاهب و طوایف وفاداری خود به نظام اسلامی را نشان داده‌اند.

آیت الله مصطفی محامی شامگاه سه شنبه در بازدید از کمیسیون‌های پنج‌گانه همایش بین‌المللی وحدت و مقاومت، بر لزوم تلاش جهت گسترش بیداری اسلامی و استفاده درست از رنگین کمان طوایف، قبایل و مذاهب در ایران اسلامی تاکید کرد.

وی عنوان کرد: به برکت ولادت پیامبر گرامی اسلام و در شرایط فعلی سلسله نشست‌ها و گفتمان‌هایی شروع شده اما این نشست‌ها باید به صورت مستمر ادامه داشته و آغازی برای ارتباط گیری و هم فکری افراد باشد.

امام جمعه زاهدان افزود: یکی از محورهای مهمی که در خصوص آن صحبت‌های زیادی صورت گرفته اما در مقام عمل کمتر به آن پرداخته شده جایگاه زن مسلمان است و باید توجه داشت که در این عرصه جای کار وجود دارد و باید ابتدا شخصیت زن مسلمان از دیدگاه اسلام مشخص و سپس وظایف آن تبیین و ابزار و زمینه‌هایی لازم فراهم شود.

آیت‌الله محامی بیان کرد: متاسفانه در جامعه اسلامی نگاه به زن دچار افراط و تفریط است در حالی که  درست نیست و باید حد میانه مشخص باشد.

وی عنوان کرد: یکی از کارهای پیامبر آوردن یک فکر جدید و دنبال کردن یک حقیقت بود و تهدیدها و تطمیع‌ها در عملکرد میانبر بی اثر بود و منجر به شکل‌گیری جنگ احزاب و هم قسم شدن همه مخالفان بود و این نمونه در تاریخ اسلام همواره اتفاق افتاده و یکی از نمونه‌ها دفاع مقدس بود که قدرت‌های غربی، شرقی، کشورهای غیر اسلامی و کشورهای به ظاهر اسلامی دست به یکی کردند اما خداوند کشور ما را مورد لطف قرار داد و دشمن راه به جایی نبرد و در حال حاضر نیز کشورهای مختلف در برابر فلسطین هم قسم شدند و امیدواریم خداوند در این جنگ مسلمانان و مقاومت اسلامی را پیروز قرار دهد و ما به این مسئله ایمان داریم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ما باید فکر و فرهنگ انقلاب اسلامی را دنبال کنیم انقلابی که شعارش نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بود و دشمن از همین مسئله هراس دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: باید برای گسترش بیداری اسلامی تلاش کنیم و هر کس در این راه کاری از او بر می آید باید وظیفه خود را انجام دهد.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: ایران اسلامی از رنگین کمان طوایف، قبایل و مذاهب برخوردار است و باید از این فرصت درست استفاده کنیم چرا که  مردم ایران از همه اقوام، مذاهب و طوایف وفاداری خود به نظام اسلامی را نشان داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha