• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403062817998
  • خبرنگار : 71938

امیر: حل مشکل اشتغال جوانان مورد توجه جدی دولت چهاردهم قرار گیرد

امیر: حل مشکل اشتغال جوانان مورد توجه جدی دولت چهاردهم قرار گیرد

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که اشتغال جوانان حل نشود، موضوعاتی مانند باروری جمعیت که مورد تایید و تشویق مسئولان است، اتفاق نخواهد افتاد و اگر موضوع اشتغال جوانان حل شود خیلی از مشکلات امنیتی و اجتماعی کشور نیز حل خواهد شد.

محمد امیر، در گفت‌وگو با ایسنا درباره واکنش دولت به ناهنجاری ها و مخالفت ها به خصوص در ارتباط با جوانان اظهار کرد: نارضایتی مردم دلایل مختلفی دارد و اینکه در برخی صحنه‌ها مانند انتخابات شاهد حضور ۵۰ درصدی مردم هستیم، به همین دلیل است. معیشت مردم و کوچک شدن سفره آنان و مشکلات اقتصادی مهم ترین دلیل نارضایتی مردم درحال حاضر است.

امیر تاکید کرد: وظیفه دولت چهاردهم این است که اعتماد از دست رفته مردم را بازگرداند، دیگر با گفتار درمانی نمی‌شود مردم را قانع کرد. وزرای دولت چهاردهم و معاونان و روسای آن حرف‌های خوبی می‌زنند اما مردم منتظرند نتیجه‌ این حرف‌ها را در عمل ببینند. رفتار حکومت و دولت با جوانان باید در کمال آرامش و منطق باشد. چراکه این جوانان همان کسانی هستند که در هشت سال دفاع مقدس خون خود را فدای کشور خود کردند. این افراد از یک قشر خاص نبودند و هر ایرانی که قلبش برای وطنش می‌تپد و خواهان زندگی آرام در کشور خود است، به همین شیوه عمل خواهد کرد. البته موضوع اشتغال برای جوانان در حال حاضر بسیار اهمیت دارد. 

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دولت بیشترین هزینه را در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای جوانان انجام می‌دهد اما از این ظرفیت برای چرخاندن چرخ‌های اقتصادی کشور استفاده نمی‌کند، یادآور شد: متاسفانه برخی از جوانان به محض اینکه شرایط فراهم شود برای اشتغال از کشور خارج می‌شوند. این افراد قصد پشت کردن به کشور خود را ندارند بلکه برای موضوعات معیشتی و اشتغال به کشور مقصد می‌رود. در حقیقت هزینه‌های کشور برای جوانان در نهایت به سود کشور دیگری تمام می‌شود.  در حال حاضر چرخ‌های صنعتی کشورهای اروپایی مانند فرانسه و آلمان توسط جوانان ایرانی چرخیده می‌شود. بنابراین وظیفه دولت سنگین است تا ضمن کسب رضایت مردم و به ویژه جوانان تلاش کند قوانین کشور نیز به نحو احسن اجرا شود.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در پایان گفت:‌ انرژی فکری، روحی و جسمی جوانان باید تخلیه شود و بیکاری باعث گسترش فقر در کشور و ایجاد ناهنجاری های متعدد اجتماعی مانند طلاق می‌شود. همچنین تا زمانی که اشتغال جوانان حل نشود، موضوعاتی مانند باروری جمعیت که مورد تایید و تشویق مسئولان است، اتفاق نخواهد افتاد. در موضوع وام ازدواج و مسکن نیز بسیاری از جوانان منابع پرداخت این وام‌ها را ندارند. اگر موضوع اشتغال جوانان حل شود خیلی از مشکلات امنیتی و اجتماعی کشور نیز حل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha