• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۴
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403062717900
  • خبرنگار : 71661

مقامات صهیونیست: در غزه گیر افتاده‌ایم؛ یمن یک واقعیت جدی است

مقامات صهیونیست: در غزه گیر افتاده‌ایم؛ یمن یک واقعیت جدی است

مقامات رژیم صهیونیستی اذعان دارند به اهداف خود در غزه نرسیده‌اند اما نخست‌وزیر این رژیم همچنان بر مواضع خود درباره این کریدور پافشاری می‌کند.

به گزارش ایسنا، مقامات صهیونیست می‌گویند ارتش رژیم صهیونیستی در غزه گیر افتاده و نمی‌تواند به مهم‌ترین هدف خود، یعنی آزادسازی اسرای صهیونیست دست پیدا کند.

به اذعان یک مقام صهیونیست که با شبکه ای‌بی‌سی گفت‌وگو کرده، در حال حاضر صهیونیست‌ها می‌توانند به آزادسازی تنها ۲۰ یا ۳۰ اسیر خود امیدوار باشند، درحالی‌که حدود ۱۰۰ اسیر صهیونیست در غزه نگهداری می‌شوند.

به گزارش رسانه آمریکایی، مقامات رژیم صهیونیستی رفته‌رفته به‌صورت علنی با اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره لزوم حضور نظامیان صهیونیست در کریدور فیلادلفیا واقع در مرز غزه و مصر مخالفت کرده و هشدار می‌دهند مخالفت وی با امضای توافق آتش‌بس با حماس، رژیم اشغالگر را در آستانه جنگی فاجعه‌بار با حزب‌الله لبنان قرار داده است.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت: «ما داریم در جنگ (غزه) شکست می‌خوریم و قدرت بازدارندگی خود و اسرا را از دست می‌دهیم.»

رسانه آمریکایی با اشاره به تأکید نتانیاهو بر حفظ کنترل نظامی بر کریدور فیلادلفیا، به نقل از مقامات صهیونیست گزارش داد که ارتش این رژیم دیگر در فیلادلفیا کاری برای انجام دادن ندارد.

یکی از این مقامات به ای‌بی‌سی گفت: «اگر فیلادلفیا تا این حد مهم بود، پس چرا هشت ماه برای تصرف آن صبر کردیم؟»

یک مقام صهیونیست به ای‌بی‌سی نیوز گفت شروع جنگ با حزب‌الله آسان است، اما پایان آن برای صهیونیست‌ها بسیار دشوار خواهد بود.

مقامات ایالات متحده مدام بین بیروت و تل‌آویو در رفت‌وآمد هستند تا حزب‌الله را به عقب‌نشینی ۱۰ کیلومتری از مرز راضی کنند، اما حزب‌الله تأکید دارد که تنها در صورت برقراری آتش‌بس در غزه این اقدام را انجام خواهد داد. این در حالی است که حماس برای امضا آتش‌بس خواستار خروج تمامی نظامیان صهیونیست از غزه است، اما نتانیاهو شدیداً بر حفظ کنترل کریدور فیلادلفیا پافشاری و مذاکرات را مختل کرده است.

از سوی دیگر، بسیاری از کارشناسان نظامی و مقامات رژیم صهیونیستی نگران این هستند که رژیم اشغالگر برای جنگ با حزب‌الله مهمات کافی در اختیار نداشته باشد. آن‌ها همچنین هشدار داده‌اند که بیش از ۱۰۰ هزار موشک و راکت در انبارهای حزب‌الله وجود دارد که می‌تواند به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی خسارات فراوانی وارد کند.

مقامات رژیم صهیونیستی که نخواستند نامشان فاش شود، در گفت‌وگو با ای‌بی‌سی همچنین نسبت به توان نظامی انصارالله یمن و ۲ حمله اخیر ارتش این کشور به مواضع رژیم اشغالگر ابراز نگرانی کردند؛ حملاتی که یکی از آن‌ها با یک موشک مافوق‌صوت انجام شد و صهیونیست‌ها موفق به رهگیری آن نشدند.

این مقامات با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حال بررسی چگونگی ۲ حمله موفقیت‌آمیز ارتش یمن به تل‌آویو است، گفتند این رژیم می‌داند که ارتش یمن یک واقعیت جدی است و ممکن است در صورت برقراری آتش‌بس در غزه نیز حملات یمن به مواضع رژیم اشغالگر ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha