• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403062717884
  • خبرنگار : 50490

شهدا بزرگترین ادله انقلاب ما هستند

شهدا بزرگترین ادله انقلاب ما هستند

ایسنا/مازندران جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در یادواره شهدای شهرستان بابل با تاکید بر بزرگداشت مقام شهیدان گفت: در این یادواره جمع شدیم که بگویم شهدا بزرگترین ادله انقلاب ما هستند.

علی فدوی عصر امروز سه شنبه در شانزدهمین یادواره سرداران، امیران و ۱۷۵۵ شهید شهرستان بابل در مصلی این شهر با تبریک میلاد پیامبر خوبی‌ها و امام صادق (ع) اظهار کرد: خداوند ضمانت کرد که هیچ کس با جنگ داخلی و اقتصادی قادر به تسلط بر مسلمانان نیست مگر اختلافات داخلی که امتحان الهی است.

فدوی، اسلام و ائمه اطهار(ع)، امام و شهدا را بزرگترین پشتوانه ملت برشمرد و با اشاره به اینکه تقدیم ۱۷۵۵ شهید برای شهری مثل بابل با این میزان جمعیت آمار بزرگی است، عنوان کرد: زمانی به ارزش این کار عظیم پی خواهیم برد که از عشق عمیق خانواده‌های آنها باخبر باشیم.

وی ادامه داد: برگزاری سالانه بیش از ۱۰ هزار یادواره در سراسر کشور یعنی شهدا اقداماتی را به رخ ما می‌کشند که با انجام آنها موفق شدند به مقام شهادت دست یابند و این را به ما یادآوری می‌کنند که با تلاش و انجام آن ما نیز می توانیم به این فیض دست یابیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دهه نودی‌ها بهتر از دهه ۶۰ عمل کردند، تصریح کرد: در دهه ۶۰ ما در خانه خود با دشمن می جنگیدیم اما در دهه ۹۰ این جوانان در کنار دهه ۶۰ در خارج کشور با دشمن جنگیدند.

وی با بیان اینکه آمریکا و تمام ابرقدرت‌ها خواستند سوریه نباشد اما ایران خواست که سوریه بماند و این رمز ماندن سوریه بود، گفت: پیروزی سوریه وعده خداوند بود که بشارت داد پیروزی و شکست در جنگ در دست او است و این وعده خداوند به مسلمانان محقق شد.

فدوی با بیان اینکه در این یادواره جمع شده‌ایم که بگویم شهدا بزرگترین ادله انقلاب ما هستند در رابطه با وقایع ۲ سال گذشته گفت: فتنه ۱۴۰۱ بزرگترین فتنه در کشور بود چون دشمن تا دندان مسلح با استفاده و تسلط بی حد و حصر بر فضای مجازی و غول رسانه‌ای سعی داشت تا برکشور مسلط شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: بصیرت مردم ما دشمن را شکست داد، این بصیرت باید مستمر باشد تا شکست دشمن دائمی شود.

وی بصیرت مردم شهرستان بابل را مثال زدنی برشمرد و گفت: مردم شهرستان بابل در همه ادوار بابصیر بودند و با تقدیم شهدا چه در فتنه بهائیت، چه مبارزه قبل و بعد انقلاب، چه دفاع از حرم اهل بیت(ع)، سلامت و حوزه امنیت نقش آفرینی داشتند و دارند.

فدوی با اشاره به اینکه مسئولان در قبال خانواده شهدا و یادگاران جنگ وظیفه سنگینی دارند، تصریح کرد: مبادا خانواده شهدا از ما ناراضی باشند خشم آن‌ها سبب خشم خداوند است مواظب وظیفه خود در قبال آن‌ها باشیم.

برگزاری یادواره مانع شکاف بین مردم و ارزش‌هاست

امام جمعه بابل نیز با اشاره به اینکه این یادواره در راستای تکریم از شهدا برگزار شد، اظهار کرد: یادواره شهدا برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست و تلاشی است که یاد آنها در جامعه فراموش نشود.

وی با اشاره به اینکه برخی ارزش‌ها در جامعه کمرنگ شده است، افزود: نباید اجازه دهیم یکی از با ارزش‌ترین ارزش‌های جامعه یعنی شهدا فراموش شوند زیرا شهدا به جامعه عزت می‌دهند.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه غفلت از شهدا غفلت از ارزش‌ها و داشته‌های ارزشمند ماست، خاطرنشان کرد: شهدا بالاترین سرمایه ملت هستند، شهدا معیار و محور هستند مبادا در جامعه به گونه‌ای رفتار کنیم از شهدا فاصله بگیریم.

روحانی گفت: برگزاری این یادواره‌ها بزرگترین مانع برای شکاف و فاصله بین مردم و ارزش‌ها بوده و نقطه اتصال و حرکت در مسیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha