• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403062717817
  • خبرنگار : 50225

استاندار خوزستان:

بافت تاریخی اهواز بازآفرینی می‌شود / نیزارهای کارون حذف می‌شوند

بافت تاریخی اهواز بازآفرینی می‌شود / نیزارهای کارون حذف می‌شوند

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با اشاره به پروژه‌های بازآفرینی بافت تاریخی اهواز گفت: با توجه به اینکه اهواز یکی از کلان‌شهرهای بزرگ و تاریخی کشور است، مقرر شده شهرداری و اداره میراث فرهنگی، کار تعمیر را در مکان‌های مورد نیاز انجام دهند و ظرفیت گردشگری خوبی ایجاد شود. 

علی‌اکبر حسینی محراب در پایان نشست قرارگاه توسعه شهری اهواز که امروز (۲۷ شهریور ماه) با موضوع بررسی پروژه‌های شهری آغاز سال تحصیلی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بحث‌های مهم این جلسه، ساماندهی ورودی‌ها بود که قبلاً مصوب شده بود و قراردادها بین مجریان، پیمانکاران و کارفرماها در حال انعقاد است تا ورودی‌های شهر را ساماندهی کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات، آمادگی شهر برای بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در اول مهر و حمل و نقل بود. تصمیم گرفته شده است که در ۱۵ روز نخست مهر ماه زمان فعالیت اداره‌ها شناور باشد. 

استاندار خوزستان گفت: در دولت مصوب شده بود پدر یا مادر می‌تواند از ساعت شناور استفاده کند، اما با توجه به بزرگی اهواز تصویب کردیم پدر و مادر هر دو می‌توانند از یک ساعت شناور استفاده کنند و فرزندان‌شان را به مدرسه ببرند بعد سر کار بروند.

حسینی محراب بیان کرد: در بحث مترو نیز پیمانکار آمادگی خود را اعلام کرده است و قرارداد در مهر ماه بین شهرداری و پیمانکار بسته می‌شود تا به محض انعقاد قرارداد، کار خط اول مترو آغاز شود.

استاندار خوزستان گفت: لایروبی رودخانه کارون و حذف نیزارها از آن نیز یکی از مباحث جلسه بود و باید سازمان آب و برق که این وظیفه را برعهده دارد، این کار را انجام دهد. البته در حال انجام کار است، اما موانعی از نظر پرندگان مهاجر و ساحل برای حمل و نقل ماشین‌آلات داشتند که مقرر شد این موانع رفع شود، تا نیزارهای مجاور ساحل حذف شوند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به دو پارک زنان در اهواز و فعال شدن در مهر ماه، افزود: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال گردشگران زیادی به خوزستان می‌آیند،‌ باید بیشتر به فضای شهری و پارک‌ها توجه شود تا هر کسی وارد اهواز می‌شود، زیبایی بصری را ببیند. پارک زنان نیز مورد کوچکی در حوزه برق داشت که مقرر شد به سرعت مشکل رفع شود و شهرداری و شرکت توزیع برق اقدامات مورد نیاز را انجام دهند تا مردم به  نحو احسن از آن استفاده کنند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۰۹:۴۳

اهواز شهر زیبای من

avatar
دیروز ۱۳:۴۳

جناب استاندار با درود خدمت شما لطفا برنامه ای برای آسفالت داخل شهرها و جاده‌های استان بشه اسقالت استان برازنده نام خورستان و مردم عزیز این استان نیست همچنین بحث فاضلاب و نزدیک شدن به زمان بارندگی‌ها فکری شود با تشکر

avatar
دیروز ۱۶:۴۱

جناب حسینی محراب شما را بخدا اول بازرسی را به شهرستانها بفرستید ببیند چرا در ساخت مسکن روستایی کندی وجود دارد در شهرستان شادگان از مسعولین سوال کنید که مردم چقدر شکایتهایشان درمورد ساخت مسکن روستایی زیاد است پیگیر شوید

avatar
دیروز ۱۶:۴۶

شهروند، دست مسئولین دلسوز خوزستان درد نکنه الان دیگه هوای خوبمون شروع میشه و مناسب گل کاری پارک ها ومیادین است شبها خیابانها و جداول شسته بشه ودرفضای سبز درختهای گل کاغذی ، شاپسند و شیپوری کاشته بشه چون همیشه گل دارند