• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403062717811
  • خبرنگار : 71654

بسته اخبار علم و فناوری

راهکار جدید افزایش سن باروری زنان/ کاهوی طلایی با ۳۰ برابر ویتامین بیشتر از سایر سبزیجات

راهکار جدید افزایش سن باروری زنان/ کاهوی طلایی با ۳۰ برابر ویتامین بیشتر از سایر سبزیجات

سرویس علم و فناوری ایسنا در روز سه‌شنبه میزبان اخبار گوناگونی در حوزه‌های فضا، رباتیک، هوش مصنوعی، ژنتیک، علم و فناوری بوده است. از کامیون‌های مجهز به هوش مصنوعی تا کمیته جدید اوپن‌ای‌آی بدون سم آلتمن، از دستکاری کاهو برای به دست آوردن ویتامین بیشتر تا آزمایش موفقیت‌آمیز یک درمان جدید برای افزایش سن باروری زنان تنها چند مورد از اخبار قابل توجه امروز سرویس علم و فناوری ایسنا هستند.

به گزارش ایسنا، در اینجا نگاهی می‌اندازیم به گزیده‌ای از اخباری که در سرویس علم و فناوری ایسنا در حوزه‌های گوناگون منتشر شده است که مطالعه آنها خالی از لطف نیست. برای مطالعه کامل هر یک از اخبار کافی است بر روی تیتر آبی‌رنگ آن کلیک کنید.

آزمایش موفقیت‌آمیز یک درمان جدید برای افزایش سن باروری زنان

پژوهشگران «دانشکده پزشکی دانشگاه نورث‌وسترن» برای افزایش دوران عمر تخمدان و امکان باروری در زنان مسن، یک راه جدید را روی موش‌ها آزمایش کردند و نتایج رضایت‌بخشی را به دست آوردند.

کامیون‌های فورد به آینه بغل دارای هوش مصنوعی مجهز شدند

این سیستم به رانندگان دید وسیع‌تر از محیط اطراف می‌دهد، مانور آسان‌تر را تسهیل می‌کند و از وجود دقت بالاتر هنگام دنده عقب رفتن و پارک کردن اطمینان حاصل می‌کند.

«کاهوی طلایی» ۳۰ برابر سبزیجات ویتامین‌ دارد

بسیاری از ما به اندازه‌ای که می‌دانیم باید مصرف کنیم، میوه و سبزیجات نمی‌خوریم، اما ممکن است این هدف اکنون کمی دست یافتنی‌تر باشد. دانشمندان اسپانیایی یک «کاهوی طلایی» جدید با مواد مغذی ۳۰ برابر بیشتر از خوراکی‌های سبز معمولی ساخته‌اند.

کمیته جدید اوپن‌ای‌آی بدون سم آلتمن!

یک کمیته جدید برای نظارت بر هیئت مدیره شرکت اوپن‌ای‌آی با اختیارات قابل توجه تشکیل شده است که در کمال تعجب، سم آلتمن مدیرعامل این شرکت عضوی از آن نیست.

زمین مثل زحل حلقه داشته است

پژوهشگران می‌گویند احتمالا زمانی زمین مانند سیاره زحل حلقه‌ای به دور خود داشته است که به آرامی از بین رفته است.

فرصت طلایی کنونی برای بازنگری و اصلاح سند ملی هوش مصنوعی

مدیر مرکز نوآوری نکسترا با اشاره به سند ملی هوش مصنوعی و تاکید بر اینکه در این سند چشم‌اندازها مشخص نیست، گفت: اینکه در کشور سندی در هوش مصنوعی داریم، خوب و بسیار راضی کننده است، ولی باید هر چه سریع‌تر این سند وارد بازنگری اساتید و صاحب نظران شود و کمک کنند گام‌های اجرایی را برای این سند برداریم.

کشف سیاهچاله‌ای که کهکشان میزبانش را از گرسنگی کشت!

ستاره‌شناسان از تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا استفاده کرده‌اند تا تأیید کنند که سیاهچاله‌های پرجرم می‌توانند کهکشان‌های میزبان خود را از سوخت مورد نیاز برای تشکیل ستاره‌های جدید محروم کنند و آنها را به سمت نابودی بکشانند.

بومی‌سازی دانش فنی کمپرسورهای فشرده‌ساز گازها در کشور

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان فناوری تولید کمپرسورهای رفت و برگشتی برای فشرده‌سازی طیف وسیعی از گازها را در کشور بومی‌سازی کردند.

سلطه سایه زمین بر روی ماه در بامداد چهارشنبه/شامگاه فردا آسمان میزبان اَبَرماه می‌شود

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران از رخداد پدیده اَبَرماه در شامگاه سه‌شنبه، ۲۷ شهریور و ماه گرفتگی جزئی در بامداد چهارشنبه ۲۸ شهریور خبر داد و گفت: معمولا اگر اَبَرماه با ماه گرفتگی کامل همراه شود، از اصطلاح «اَبَرماه خونین» استفاده می‌شود و این نامگذاری به دلیل رنگ سرخ ماه هنگام ماه گرفتگی کامل است.

بررسی انگیزه‌های مهاجرتی نخبگان در یک همایش علمی

با هدف بررسی انگیزه‌ها و اهداف مهاجرت‌های نخبگانی همایشی در روزهای ۱۲ و ۱۳ دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

آیا می‌توان خورشید را به یک تلسکوپ غول‌پیکر تبدیل کرد؟

با استفاده از پدیده‌ای به نام همگرایی گرانشی، ممکن است بتوان از خورشید به عنوان یک تلسکوپ غول پیکر برای نگاه کردن به اعماق فضا استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha