• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062717768
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۳۰ شهر گیلان دارای بافت فرسوده مصوب است

۳۰ شهر گیلان دارای بافت فرسوده مصوب است

ایسنا/گیلان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه ۳۰ شهر در استان دارای بافت فرسوده مصوب است، گفت: با تخصیص قیر رایگان به محلات هدف بازآفرینی شهری، تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع از معابر خاکی و مضمحل استان گیلان آسفالت شده است.

محمدرضا فلاحتگر امروز، ۲۷ شهریورماه در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه بازآفرینی شهری یکی از موضوعات مهم برای تغییر کالبد شهری از وضعیت ناپایدار به پایدار است، گفت: با تخصیص قیر رایگان از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری‌های استان گیلان، تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع از معابر محلات هدف بازآفرینی در ۲۴ شهر استان آسفالت شده است.

وی افزود: در راستای اقدام مشترک بین اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری های استان، هر ساله مقدار مشخصی قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف به شهرها اختصاص می یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به مقایسه آماری میزان تخصیص قیر طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: تخصیص قیر در حوزه بازآفرینی شهری در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به میزان ۷۰۰ تن بوده که این رقم در سال جاری به ۱۴۹۶ تن افزایش یافته و نشان دهنده رشد دو برابری است؛ همچنین در سال گذشته میزان تخصیص و مصرف قیر در بخش مسکن مهر شهر رشت ۴۷۷ تن بوده که این رقم در سال جاری به ۶۰۰ تن رسیده است.

فلاحتگر با اشاره به اینکه ۳۰ شهر در گیلان دارای بافت فرسوده مصوب است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۳۴۶ هکتار بافت ناکارآمد شهری با جمعیتی بالغ بر ۵۴۵ هزار و ۹۹۲ نفر در استان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: با تخصیص حدود ۷۱۹۵ تن قیر رایگان به محلات هدف بازآفرینی شهری گیلان تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع از معابر خاکی و مضمحل استان گیلان آسفالت شده است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی گیلان ضمن دعوت از مردم و توسعه‌گران جهت مشارکت در بهسازی و نوسازی مسکن، اضافه کرد: برای نوسازی مسکن، ظرفیت‌هایی در چارچوب ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغی وجود دارد و شرکت بازآفرینی شهری ایران موقعیت خوبی برای حضور توسعه‌گران، سازندگان و انبوه‌سازان در حوزه بافت فرسوده فراهم آورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha