• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062717679
  • خبرنگار : 50283

امام جمعه تالش:

مطالبه‌گری امید را در جامعه زنده می‌کند

مطالبه‌گری امید را در جامعه زنده می‌کند

ایسنا/گیلان امام جمعه تالش با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری، امید را در جامعه زنده می‌کند، گفت: نواقص، کمبودهای اساسی و پروژه‌های نیمه تمام تالش که علی‌رغم گذشت سال‌های متمادی هنوز به اتمام نرسیده و همچون استخوانی در گلوست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی نورزاد، امام جمعه تالش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه رسانه نقش بسیار پررنگی در عصر حاضر دارد، اظهار کرد: از رسانه‌ها برای بیان دردها، ابراز نیازها و رسیدن به انتظارات مردم و همچنین پیشبرد اهداف دولتمردان و نظام مقدس جمهوری اسلامی باید استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری نقطه مغفول تریبون‌های ما شده است، افزود: بر خلاف برخی نظرات، مطالبه‌گری اصلا به معنای مچ‌گیری نیست بلکه بنابر نگاه رهبر معظم انقلاب، مطالبه‌گری دستگیری از جریاناتی است که بنای خدمت به آحاد مختلف مردم و کشور را دارند.

امام جمعه تالش با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری باید حاوی ادبیات درستی بوده و بر مدار اخلاق باشد، گفت: مطالبه‌گری را به معنای کمک و معاضدت نسبت به نظام و انقلاب می‌دانم.

حجت‌الاسلام نورزاد با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری، امید را در جامعه زنده می‌کند، تصریح کرد: جوانان و هر کس تریبونی در اختیار دارد را به مطالبه‌گری و آرمانخواهی دعوت می‌کنم و توصیه می‌کنم که در این راه از ملامت ملامتگران نهراسند و ناامید هم نشوند.

مطالبه‌گری امید را در جامعه زنده می‌کند

وی افزود: نفس مطالبه‌گری ارزشمند است و حتی اگر به نتیجه نرسیم، همین که بتوانیم روحیه بهتر شدن و آرمان‌خواهی را تقویت کنیم این بزرگترین امتیاز در تعریف ماهیت و ضرورت قاموس مطالبه‌گری است.

وی همچنین با بیان اینکه نماز جمعه یک آوردگاه وجدانی و دینی و زبان گویای مردم است، تصریح کرد: همه تریبون‌های نماز جمعه باید تریبونی باشد که مسئولین ناتراز از آن نماز جمعه و آن پایگاه مردمی، خود را در حاشیه امن احساس نکنند.

حجت‌الاسلام نورزاد بیان کرد: تالش دومین شهرستان وسیع استان پس از رودبار و همچنین از حیث جمعیتی دومین شهرستان پرجمعیت استان بعد از شهر رشت است و در حال حاضر نزدیک به ۲۴۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان است اما از محرومترین شهرستان‌هاست.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تالش ۱۰۰ کیلومتر از ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی استان گیلان را دارد، گفت: این نکته مهم و البته با دیدن کمبودهای این شهرستان، دردآور است زیرا داشتن یک سوم خط ساحلی استان گیلان یک ظرفیت و نعمت و غنیمت است برای این شهرستان و بلکه استان گیلان که می‌توان از این موهبت طبیعی و خدادادی در راستای تقویت و ایجاد اقتصاد دریامحور، همچون بندر و اسکله و صنایع آب‌بری همچون صنعت فولاد و صنعت پتروشیمی و آبزی پروری بهره برد.

حجت‌الاسلام نورزاد تاکید کرد: از این رو باید دید که مسئولین ما از این دریای پرنعمت که به عنوان یک موهبت الهی و طبیعی در اختیار ما قرار دارد به چه میزان در بحث ارزآوری، اشتغال و تولید در راستای حمایت از بومیان منطقه بهره برده‌اند.

امام جمعه تالش با بیان اینکه علی‌رغم همه این‌ نواقص و کمبودهای اساسی و لازم، متاسفانه حتی لااقل کمترین انتظار آحاد مردم نجیب و غیور تالش و غرب گیلان نیز برآورده و تکمیل نمی‌شود، گفت: از جمله این انتظارات اتمام کمربندی خطبه‌سرا، کمربندی هشتپر و همچنین سد لاستیکی است که علی‌رغم گذشت سال‌های متمادی هنوز به اتمام نرسیده و همچون استخوانی در گلوی اهالی معظم منطقه قرار گرفته است.

وی همچنین ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی چیزی است که مورد نیاز جامعه امروز در بخش‌های مختلف از جمله رابطه بین زوجین در خانواده‌ها، رفتار با فرزندان و افراد جامعه است.

مطالبه‌گری امید را در جامعه زنده می‌کند

وی با بیان اینکه در حال حاضر شکاف‌ها در جامعه زیاد شده، افزود: از آن جمله اختلاف بین زوجین حتی مراودات بین ۲ همسایه‌ با هم است و این‌ها باعث می‌شود شیرینی‌های زندگی فردی و اجتماعی، از بین برود.

حجت‌الاسلام نورزاد تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به سمت وحدت بر اساس آموزه‌های دینی برویم باید از خود بپرسیم چقدر در مسیر دین حرکت کردیم. چقدر شبیه این بزرگواران هستیم و رفتار ما چقدر با سیره آنها تناسب دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شیعه و سنی با انسجام و اتحاد در تالش در کنار هم هستند، افزود: این اتحاد و انسجام نه در حرف و روی کاغذ بلکه در عمل جریان دارد و با جان و دل پای آرمان‌ها هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha