• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403062717677
  • منبع : وزارت جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی:

اصلاح برخی از قوانین حوزه زمین در دستور کار قرار دارد

اصلاح برخی از قوانین حوزه زمین در دستور کار قرار دارد

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه قوانین حوزه زمین باید منطبق با واقعیت و شرایط موجود این حوزه باشد که در همین راستا اصلاح برخی از قوانین آن در دستور کار قرار دارد، گفت: انتظار داریم رفع تداخلات اراضی و در صورت امکان صدور سند و حدنگاری اراضی کشاورزی تا یک سال آینده به اتمام برسد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا نوری قزلجه صبح امروز در شصتمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی، تضمین کننده امنیت غذایی کشور است و حفاظت از زمین‌های مرغوب کشاورزی که پایه تولیدات کشاورزی است موجب می‌شود برای تأمین غذا نیازمند بیگانگان نباشیم.

وی افزود: بیشتر اراضی مرغوب کشاورزی در حاشیه شهرها و روستاها قرار دارد و به همین دلیل متاسفانه بیشتر در معرض تغییر کاربری قرار می‌گیرد، لذا باید با تمام توان از این اراضی محافظت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی کاری بسیار سخت است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: موضوع مدیریت زمین و محدودیت اراضی کشاورزی از مسائل بسیار مهم در کشور است و نیاز است تلاش مضاعفی در این زمینه صورت گیرد.

نوری خاطرنشان کرد: قوانین حوزه زمین باید منطبق با واقعیت و شرایط موجود این حوزه باشد و اصلاح برخی از قوانین حوزه زمین در دستور کار قرار دارد. انتظار داریم رفع تداخلات اراضی و در صورت امکان صدور سند و حدنگاری اراضی کشاورزی تا یک سال آینده به اتمام برسد، این موارد مورد تأکید رئیس‌جمهور نیز هست.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تهیه آمار دقیق از اراضی کشاورزی با صدور سند و حدنگاری اراضی کشاورزی امکان‌پذیر است.

بنا بر اعلام سازمان امور اراضی کشور شصتمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان امور اراضی کشور، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، رئیس سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، روسای جهاد کشاورزی استان‌ها و ... به صورت حضوری و وبیناری در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha