• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403062717622
  • خبرنگار : 50455

جانشین فرمانده سپاه قم خبرداد؛

برگزاری ۳۸ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در قم

برگزاری  ۳۸ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در قم

ایسنا/قم جانشین فرمانده سپاه استان با اشاره به اینکه ۳۸ عنوان برنامه و ۸۵۶ فعالیت در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، گفت: ویژه‌ برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای مسلح آغاز می‌شود که مسئولیت این رژه امسال برعهده ارتش استان قم است.

سردار مهدی کبیری پور جانشین فرماندهی سپاه پاسداران استان قم در نشست خبری چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس که امروز ۲۷ شهریور ماه برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه یاد یاران مطابق سنوات گذشته با همکاری دستگاه‌های مختلف در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

کبیری پور با توجه به اینکه در این نمایشگاه  قرار بر روایت رشادت‌های دفاع مقدس تا جنگ فرهنگی امروز است، بیان کرد: غرفه‌های دانش آموزی با محوریت خود دانش آموزان برگزار خواهد شد،  تونلی طراحی شده که در آن روایتگری از دوران دفاع مقدس تا به جنگ سوریه و موضوعات امروز پرداخته می‌شود.

وی افزود: در نمایشگاه یاد یاران به موضوعات مختلف فرهنگی، هوش مصنوعی، نمایش جنگ افزار و موضوعات جبهه مقاومت پرداخته شده است.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران استان قم بخش مهم  این نمایشگاه را نمایش مردان آسمانی دانست و گفت: این نمایش هرشب ساعت ۲۱ با روایتگری دوران پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز اجرا می‌شود، با توجه به تجربه برگزاری این نمایش در سال ۱۳۹۷ استقبال خوبی را از این نمایشگاه پیش‌بینی می‌شود.

کبیری پور گفت: با آغاز سال تحصیلی و نواختن زنگ مقاومت در مدارس، مراسماتی در قالب یادواره و ویژه برنامه در اکثر مدارس خواهیم داشت.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان قم، با توجه به برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از فرماندهان دفاع مقدس گفت: این برنامه در تاریخ ۴مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و ارتباط مستقیم با برنامه اصلی که در تهران برگزار می‌شود خواهیم داشت؛ در این مراسم مقام معظم رهبری سخنرانی خواهند داشت و در پایان از فرماندهان منتخب تجلیل به عمل می‌آید.

وی افزود: مراسم مهمانی لاله‌ها، پنج شنبه ۵ مهرماه با عطر افشانی مزار شهدا در گلزار شهدای استان قم برگزار خواهد شد.

کبیری پور ادامه داد: رزمایش فرهنگی رهروان شهدای ۲ با موضوع دیدار با ۳ هزار خانواده شهید در هفته جاری با همکاری نهادها و دستگاه‌ها اجرا خواهد شد.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان قم بیان کرد: همایش نقش بانوان در دفاع مقدس با همکاری امور بانوان استانداری، بسیج خواهران با محوریت بانوان عاشورایی برگزار می‌شود.

کبیری پور گفت: مراسم پاسداشت روز سرباز ۵ مهرماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد؛ در این مراسم از سربازان ایثارگر تجلیل به عمل می‌آید.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان قم از اکران فیلم «قلب رقه» خبرداد و گفت: این فیلم در مساجد و پایگاه منتخب که فضای مناسبی دارند به نمایش گذاشته خواهد شد.

کبیری پور، باتوجه به برگزاری مراسم همایش پیاده روی خانوادگی، گفت: این همایش در شهر کهک و قم با همکاری شهرداری و تربیت بدنی سپاه برگزار می‌شود.

وی به فعالیت های بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: ۷۰پایگاه بسیج در شهر و روستای استان قم و بهره برداری از ۱۹ منزل مسکونی خانواده شهدا و ۲۱ منزل مسکونی نیازمندان، افتتاح ۲۶پروژه عام المنفعه از جمله آسفالت معابر و خطوط گاز کشی و لایروبی از اقدامات بسیج سازندگی بوده است.

کبیری پور بیان کرد: به همت خیرین و میدان داری بسیج سازندگی تهیه و توزیع ۳۰۰۰ بسته لوازم التحریر با همکاری آموزش و پرورش جهت شناسایی دانش آموزان نیازمند صورت گرفته است.

وی گفت: ۱۱۰مدرسه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش بهسازی و رنگ آمیزی شد و اختتامیه این طرح با نام شهید عجمیان در آخر این هفته برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha