• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403062717577
  • خبرنگار : 71516

۵ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

۵ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) شهرک بلیدا در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی امروز حمله هوایی را به ۲ منزل در شهرک بلیدا در جنوب لبنان انجام داد.

روزنامه الاخبار گزارش داد که در این حمله پنج نفر زخمی شدند اما خبرنگار العربیه از کشته شدن سه تن و زخمی شدن ۲ تن دیگر در این حمله خبر داد.

ارتش اشغالگر همچنین صبح امروز حومه شهرک مرکبا را با فسفر سفید بمباران کرد.

این حمله در حالی است که شبکه ۱۲ عبری گزارش داد ارتش متقاعد شده است که دولت از نقطه بدون بازگشت تشدید تنش در شمال عبور کرده است و حل و فصل سیاسی اوضاع در آنجا دیگر امکان پذیر نیست.

 این کانال عبری افزود: ارتش با تعیین اهداف روشن برای هرگونه عملیات نظامی در شمال تلاش می‌کند از آنچه در غزه رخ داده است، اجتناب کند.

این کانال اشاره کرد اهدافی که ارتش روی آن کار می‌کند، بازگرداندن ساکنان، تقویت نیروها و حذف حزب‌الله از مرزها است.

روزنامه «اسرائیل هیوم» نیز به نقل از وزارت جنگ نوشت که تجهیز مجدد ۹۷ اورژانس در شهرک‌های مرزی شمالی با لبنان تکمیل شده است.

رادیو ارتش اشغالگر هم گزارش داد که فرماندهی فرماندهی شمال و فرمانده نیروی هوایی در مورد طرح‌های عملیاتی و تلاش برای دفاع از شهرهای شمالی گفت‌وگو کردند.

این رادیو افزود: فرماندهی شمال و فرمانده نیروی هوایی همچنین درباره روند ارتقای آمادگی رزمی در لبنان گفت‌وگو کردند.

بر اساس آنچه کانال ۱۳ گزارش داد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی قبلاً در جریان گفت‌وگوهای راهبردی با رهبران سرویس‌های امنیتی، آنچه را اسرائیل با حزب‌الله مواجه خواهد شد به عنوان یک «رویارویی در مقیاس بزرگ» توصیف کرد.
 
طبق آنچه این کانال از یکی از دستیاران نتانیاهو گزارش کرده است گامی که مقامات ارشد ماه‌ها پیش وعده داده بودند مشخص نشده و اضافه کرد که ممکن است هفته‌ها یا چند ماه دیگر طول بکشد.

مقامات در جریان گفت‌وگوهای راهبردی گفتند: «راه حل دیپلماتیک به تنهایی نمی‌تواند منجر به بازگشت ده‌ها هزار نفر از ساکنان شمال اسرائیل به خانه‌هایشان شود که از هفت اکتبر آواره شده‌اند».

شبکه ۱۳ در گزارش خود اشاره می‌کند که هدف اسرائیل آغاز هر چه سریعتر جبهه جنگ با لبنان بر اساس آمادگی ارتش این رژیم و مشروعیت بین‌المللی است.

یکشنبه روزنامه «اسرائیل هیوم» به نقل از شهردار صفد نوشت که این شهر پس از تبدیل شدن به هدف اصلی حملات حزب‌الله در حال فروپاشی است.

وی افزود: «وضعیت اضطراری در شهر به یک امر عادی تبدیل شده است» و از دولت خواست برای توقف حملات حزب‌الله تصمیم بگیرد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت هم گزارش داد که مقامات اسرائیلی از ساکنان شهرهای غرب الجلیل خواسته‌اند از ترس موشک‌های حزب‌الله از تجمع خودداری کنند و در نزدیکی اماکن مستحکم بمانند.

از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

اخیرا رسانه‌های عبری گزارش دادند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم به گسترش عملیات نظامی در مرز لبنان گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha