• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403062717498
  • خبرنگار : 50672

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی استان خبر داد

مراکز سنجش گلستان آماده پذیرش دانش آموزان اول ابتدایی جامانده

مراکز سنجش گلستان آماده پذیرش دانش آموزان اول ابتدایی جامانده

ایسنا/گلستان سرپرست معاونت آموزش ابتدایی گلستان با اشاره به اینکه ۹۹ درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام قطعی شده اند، گفت: دانش آموزان جامانده اول ابتدایی که به دلیل نداشتن تاییدیه سنجش ثبت نام نشده‌اند، هنوز قادر به مراجعه سنجش هستند.

حمیده سوخته سرائی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه ثبت نام مدارس در پایه اول ابتدایی از ۱۹ اردیبهشت ماه آغاز شده بود، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۹۹ درصد دانش‌آموزان ابتدایی ثبت نام قطعیشان انجام شده است.

وی یک درصد باقی مانده را مربوط به آمار موالید مانند دانش‌آموزان فوتی، مهاجرت کرده و یا دانش‌آموزان استثنایی دانست و ادامه داد: این آمار توسط سازمان ثبت احوال و از تاریخ نیمه دوم ۹۶ و نیمه اول ۹۷ به ما گزارش شده است.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی مراجعه به سنجش را از ملزومات ثبت نام دانش‌آموزان در پایه اول برشمرد و افزود: دانش‌آموزان بعد از دریافت تأییدیه سنجش به نزدیکترین مدرسه محل سکونتشان مراجعه می‌کردند و ثبت نام را انجام می‌دادند.

سوخته سرائی با اشاره به اینکه در آیین‌نامه اجرای مدارس دانش‌آموزان متولد مهر نمی‌توانند در پایه اول ابتدایی ثبت نام کنند، اذعان کرد: از سال گذشته که این ممنوعیت اعمال شده است به همه کودکستان‌ها و مدارس شرط ثبت نام را تا یکم مهر اعلام کرده‌ایم.

وی یکی دیگر از دلایل ثبت نام نشدن برخی دانش‌آموزان در پایه اول ابتدایی را نداشتن تأییدیه سنجش اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مراکز سنجش همچنان برای پذیرش دانش‌آموزان فعال هستند؛ بعد گذراندن این مرحله می‌توانند ثبت نام خود را در مدارس تکمیل کنند.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی از برگزاری جلسات و وبینارهای متعدد با شورای معاونین داخل استان و همکارها در شهرستان‌ها در ایام تابستان خبر داد و تصریح کرد: تمام این اقدامات با این هدف صورت گرفت که هیچ کلاسی بدون معلم در سال تحصیلی باقی نماند.

سوخته سرائی با اشاره به اینکه تمام اقدامات لازم برای داشتن یک سال تحصیلی پرشکوه هم در روستاها و هم شهرها انجام شده است، تصریح کرد: همه شرایط برای شروع سال تحصیلی جدید و ورود دانش‌آموزان از یکشنبه به مدارس مهیا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha