• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062717357
  • خبرنگار : 71516

دبیرکل جبهه کار اسلامی اردن: از مقاومت فلسطین حمایت خواهیم کرد

دبیرکل جبهه کار اسلامی اردن: از مقاومت فلسطین حمایت خواهیم کرد

دبیرکل جبهه کار اسلامی در اردن گفت که نبرد «طوفان الاقصی» به طور نسبی سطح حمایت مردمی از جنبش اسلامی را افزایش داد و این مساله انعکاس مثبتی بر نتایج انتخابات پارلمانی اردن داشت.

به گزارش ایسنا، «وائل السقا» دبیرکل جبهه کار اسلامی در اردن تاکید کرد ۳۱ نماینده جنبش اسلامی در پارلمان آماده همکاری با هر گروه حزبی، پارلمانی و یا ملی برای خدمت به وطن و شهروندان هستند.

وی در مصاحبه با الجزیره گفت: اینکه دیگران از نتایج انتخابات پارلمانی شوکه شدند به این دلیل است که انتظار داشتند در این انتخابات نیز جنبش اسلامی هدف قرار گیرد یا معتقد بودند که ما از محبوبیت لازم برخوردار نیستیم. بسیاری از آنها دچار توهم بودند. احزابی که با ما رقابت کردند تحت نظارت دولت شکل گرفته بودند اما شکست خوردند و از اعتماد شهروندان برخوردار نشدند.

وی درباره تأثیر درد و رنج مردم غزه بر انتخابات و رأی‌گیری در اردن و اینکه اردنی‌ها از طریق رأی دادن به اسلام‌گرایان در واقع به غزه رأی داده‌اند، گفت: من معتقدم که دغدغه اردنی‌ها همیشه مسائل مختلف امت و در رأس آن مساله فلسطین و پاکسازی نژادی علیه مردم ما در نوار غزه است. این موضع همه مردم اردن است و به عنوان یک موضع ملی در نظر گرفته می‌شود. نبرد «طوفان الاقصی» سطح حمایت مردمی از جنبش اسلامی را به طور نسبی افزایش داد و این مساله در نتایج انتخابات نیز منعکس شد اما این تنها دلیل نیست، زیرا این جنبش همیشه مدافع مسائل شهروندان بوده است. من به سخنرانی رسانه‌ای پیشرفته، تکمیل برنامه اقتصادی ۲۰۳۰ اردن را اضافه می‌کنم که یک چشم انداز یکپارچه ارائه شده توسط حزب است. همه این موارد برجسته‌ترین نقش را در به دست آوردن نتایج خوب در انتخابات داشت.

السقا افزود: ما یک چشم انداز اقتصادی پیشرفته داریم که حاوی جزئیات زیادی است و صدها محقق، اقتصاددان و کارشناس روی آن کار کردند و یک سال و نیم قبل با هدف خروج اردن از بحران اقتصادی به کشور و شهروندان ارائه شد. در حالی که برخی احزاب یک سال و نیم از زمان تشکیلشان می‌گذرد و چشم انداز یکپارچه ندارند. این شاید به ما کمک کرده باشد که اعتماد مردم را به خود جلب کنیم. همچنین جنبش اسلامی در بسیاری از مسائل ملی جایگاهی پیشرفته و متعادل دارد.

وی درباره ماموریت «جعفر حسان» برای تشکیل دولت جدید گفت: هر شخصیت رسمی سیاسی در اردن به محک گذاشته می‌شود و ما عملکرد وی را طی مرحله آتی امتحان می‌کنیم و بعد درباره وی نظر می‌دهیم. عملکرد نخست وزیر سابق برای ملت اردن به ویژه در پرونده آزادی‌های عمومی و اقتصادی منفی بود و در نهایت این ملت هستند که درباره عملکرد فعلی دولت و نخست وزیر داوری خواهند کرد.

وی درباره برنامه کاری این حزب و اولویت‌های آن گفت: ما مسائل اصلی داریم که در مرحله بعدی روی آنها کار خواهیم کرد، از جمله مسائل خارجی و داخلی. یکی از این مسائل سابقه طولانی ما در حمایت از آرمان فلسطین و مردم فلسطین در نوار غزه و حمایت از مقاومت آن است. همانگونه که مقاومت فلسطین از فلسطین دفاع می‌کند، اولین خط دفاعی برای اردن نیز هست.

السقا افزود: ما همچنین تلاش خواهیم کرد تا به عنوان یک سد غیرقابل نفوذ در برابر جاه طلبی‌های صهیونیست‌ها در اردن بایستیم، زیرا اردن در تیررس صهیونیست‌ها است. از جمله برنامه‌های رژیم اشغالگر اسرائیل کوچاندن فلسطینی‌ها از کرانه باختری به سمت اردن و تلاش برای یهودی سازی مسجد الاقصی و تعیین اردن به عنوان وطن جایگزین برای فلسطینی‌ها است. برای مقابله با خطرات روزافزون صهیونیست‌ها باید جبهه داخلی را تقویت کنیم.

السقا گفت: علاوه بر حل همه مشکلات اقتصادی که ملت از آن رنج می‌برد، می‌خواهیم چشم انداز اقتصادی ۲۰۳۰ خود را فعال کنیم، موضوع آزادی‌های عمومی و آزادی بازداشت شدگان به ویژه حامیان مقاومت و زندانیان عقیدتی و اصلاح قانون آزادی‌های عمومی و قانون جرایم الکترونیکی را پیش ببریم.

وی تاکید کرد: حضور ما با ۳۱ نماینده در پارلمان از مجموع ۱۳۸ نماینده درصد خوبی است و نمایندگان ما نقش سیاسی و مثبتی در ایستادگی در برابر جاه‌طلبی‌های صهیونیست‌ها در اردن و به حرکت درآوردن مردم برای مخالفت با نسل‌کشی در سرزمین‌های فلسطین خواهند داشت. ما تلاش خواهیم کرد تا جبهه داخلی را تقویت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha