• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403062717166
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مولوی اهل‌سنت هامون:

وحدت باعث نابودی دشمن می‌شود

وحدت باعث نابودی دشمن می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان امام‌ جمعه اهل‌ سنت هامون گفت: وحدت متعلق به یک هفته نیست بلکه متعلق به طول عمر و تاریخ امت اسلامی است.

مولوی عبدالباسط حسن زهی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: وحدت برای شیعه و سنی امری است ایجابی چون در سایه وحدت تمام فرامین اسلامی و انسانی تحقق پیدا می‌کند و اگر خدای‌ نکرده اختلاف باشد ما نمی‌توانیم بر اصول اسلامی خود استوار بمانیم.

حسن زهی ادامه داد: مقام معظم رهبری در مورد وحدت تأکید می‌کنند چون نظام جمهوری اسلامی حکومتی برگرفته از دین اسلام شیعه و سنی است و وحدت نیازمند اتحاد و انسجام بین شیعه و سنی است.

وی افزود: دشمنان اسلام همیشه سعی و تلاش می‌کنند وحدت را از بین ببرند چون وحدت تنها اهرم فشار و تنها سرمایه دست‌یافتنی است که عزت و اقتدار را برای ملت اسلامی به ارمغان می‌آورد و دشمنان می‌خواهند این اهرم فشار را به ضرر مسلمانان به کار ببرند.

وی خاطرنشان کرد: وحدت مسلمانان باعث نابودی دشمن می‌شود وحدت پیامدهای بزرگی دارد و عزت، افتخار، پیروزی، اقتصاد، امنیت، آسایش، آرامش ملت‌های اسلامی را در پی دارد و تمام امت اسلامی را زیر پرچم جمع می‌کند و آن پرچم، پرچم لا الله الا الله محمد رسول‌الله و دین اسلام است.

حسن زهی افزود: دشمنان، مردم فلسطین را مظلوم دیده‌اند و علت آن این است که دشمن با خود فکر می‌کند اگر اختلاف در میان امت اسلامی ایجاد کند کسی نیست از مردم مظلوم فلسطین دفاع کند و آنها تنها می‌مانند و دشمن می‌توانند به آنها حکومت کند.

امام‌ جمعه اهل‌ سنت هامون بیان کرد: وظایفی که ما به عنوان امت اسلامی در برابر مردم فلسطین داریم این است که همهٔ ما یک‌صدا و با هم و با تمام قدرت برای حمایت از فلسطین اقدام کنیم وظایف علمای شیعه و سنی در مورد فلسطین این است که از تریبون‌های خودشان هر جمعه و در هر جلسه‌ای به نفع فلسطین و مردم فلسطین صحبت کنند.

حسن زهی بیان کرد: وحدت متعلق برای یک هفته نیست وحدت برای سال‌ها، عمر و همه تاریخ امت اسلامی است این موضوع را باید مثل همهٔ مواردی که برای احقاق حق جامعه اسلامی سفارش شده است به‌وسیلهٔ قرآن کریم و فرمایشات رسول اکرم (ص) استفاده و حفاظت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha