• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062717122
  • خبرنگار : 50163

روز شعر و ادب پارسی، فرصتی برای قدردانی از بزرگان شعر و ادب ایران زمین

روز شعر و ادب پارسی، فرصتی برای قدردانی از بزرگان شعر و ادب ایران زمین

ایسنا/زنجان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌دره گفت: روز شعر و ادب پارسی فرصتی برای قدردانی از بزرگان شعر و ادب ایران زمین است.

زهرا باقرزاده شامگاه دیروز (دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه) در ویژه برنامه شهریار که به همت انجمن‌های ادبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌دره به مناسبت روز شعر و ادب و فارسی و بزرگداشت شهریار برگزار شد، اظهار کرد: کشور ایران از پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیار غنی برخوردار است که کمتر کشوری در جهان از آن بهره‌مند هستند.

وی با بیان‌ اینکه در کشور ما در حوزه ادبیات و شعر هنرمندان بسیاری وجود دارند که هر یک همانند ستاره‌ای نورانی می‌درخشند و نام خوش آنها زبانزد خاص و عام است، عنوان کرد: علت اصلی انتخاب روز بزرگداشت شهریار به عنوان روز شعر و ادب فارسی، این بود که شهریار برجسته‌ترین شاعر معاصر شناخته شده است و به عبارتی سردمدار و نماینده تمامی شعرای معاصر ایران می‌باشد.
باقرزاده، روز شعر و ادب فارسی را فرصتی عالی برای آشنایی با این شاعر بزرگ و سرشناس و قرائت اشعار بی‌نظیر این شاعر توانمند کشورمان دانست‌ و توضیح داد: شهریار شعرهایی به زبان‌های فارسی و ترکی دارد که در قالب‌های غزل، قصیده، قطعه و رباعی سروده است. این شاعر ایرانی شاهکارهایی از خود به جا گذاشته است که از مهم‌ترین آنان می‌توان به شعر «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» به فارسی و «حیدر بابایه سلام» به ترکی اشاره کرد.
او تاکید کرد: این روز علاوه بر اینکه فرصتی برای تجلیل از شاعران بزرگ ایرانی است بلکه ظرفیتی برای تشویق جوانان و علاقه‌مندان به شعر و ادب در جهت یادگیری و حفظ این فرهنگ غنی است.
وی خاطرنشان کرد: روز شعر و ادب پارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار همچنین فرصتی است برای تقدیر از ارزش‌های ادبی و شعری ایران و ترویج و حفظ این میراث بزرگ برای نسل‌های آینده این روز به عنوان یک رویداد فرهنگی و ادبی مهم به تعامل بین نویسندگان، شاعران، متخصصان ادبی و علاقه‌مندان به ادب و شعر فارسی فرصتی ارزشمند برای اشاعه دانش و ارتقای ادبیات ایرانی است.
انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha