• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403062717096
  • خبرنگار : 50212

امام جمعه ساوه:

اتحاد امت اسلامی موجب سرنگونی مستکبران عالم خواهد شد

اتحاد امت اسلامی موجب سرنگونی مستکبران عالم خواهد شد

ایسنا/مرکزی امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه هر صدایی که در جهت اختلاف مسلمین بلند شود، بلندگوی دشمن است، گفت: سران استکبار به ویژه سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به کشورهای بیگانه و استکباری، اتاق فرمان تفرقه افکنی بین شیعه و سنی هستند.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: هفته وحدت نماد اتحاد، همدلی و انسجام مسلمین و عزت و عظمت جهان اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام از اتحاد امت اسلامی هراس دارند، اظهار کرد: هفته وحدت نماد تحکیم پیوند مسلمانان و همبستگی برای پیروان راستین اسلام است و باید اتحاد امت اسلامی به گونه‌ای باشد که دشمنان نتوانند بین امت اسلامی شکاف و تفرقه ایجاد کنند گرچه با این وحدت و همبستگی نقشه‌های آنان خنثی شده است.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه در مورد وحدت، کارها باید عالمانه باشد، گفت: عالمانه بدان مفهوم است که باید نکات اختلافی را عالمانه حل کنیم و مثل علامه امینی که از اهل بیت(ع) در کسوت کتاب الغدیر حمایت کرد عمل کنیم که یک کار علمی بزرگ، معقول و مأجوری است.

وی بیان کرد: کسی که اهل علم نیست نمی‌تواند منادی وحدت باشد و از او کار عالمانه ساخته نیست، او دست به کار جاهلانه می‌زند و به دیگران ناسزا گفته و به مقدسات توهین می‌کند.

حجت‌الاسلام رحیمی با تاکید بر اینکه اتحاد توصیه دین مبین اسلام است، گفت: به استناد دین همه را به وحدت و همدلی توصیه می‌کنیم چرا که در شرایط حساسی قرار داریم. باید هیچ لحظه ای از وحدت غافل نشده و به دامن اختلاف نیفتیم. همه باید در نوشتار خود و گفتار خود تقوای الهی را رعایت کرده و هر حرف هوس آلوده و باطل را بر زبان جاری نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه ولادت نبی مکرم اسلام(ص) محور وحدت مسلمین و اخلاق و مهرورزی است، گفت: اگر امروز مبانی و سخنان پیامبر و امام صادق(ع) در جامعه اجرا و عملیاتی می‌شد ما هیچ مشکلی نداشتیم. وحدت، خمیرمایه عزت و پیشرفت هر جامعه و امتی تلقی می‌شود، چنانکه تفرقه و تشتت شکننده ترین عامل شکست یک امت و ملت است.

امام جمعه ساوه در ادامه گفت: مسلمانان به لحاظ جمعیت، دومین آمار جمعیتی دنیا را پس از مسیحیان به خود اختصاص داده‌اند، اما دچار چالشهایی هستند و عجیب‌تر این که ریشه و سرنخ این آسیب‌ها و چالش‌ها اختلاف و تفرقه‌هایی است که فرمان آن در دست سران استکبار به ویژه سران و سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به کشورهای بیگانه و استکباری همچون انگلیس و امریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی و حتی کشورهای عربی وابسته به آنها در منطقه است.

وی تصریح کرد: پیروزی در میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی داخل کشور مدیون وحدت و همدلی خواهد بود چنانکه در خارج از مرز وبوم نیز چنین است و اتحاد امت اسلامی موجب سرنگونی سران سلطه و مستکبران عالم خواهد شد.

وی تاکید کرد: دشمنان با ایجاد نفاق و تفرقه درصدد ضربه زدن به اسلام و ارزش‌های اسلامی و ایجاد شکاف در امت مسلمان هستند که با حفظ وحدت و هوشیاری و بیداری اسلامی مسلمانان تمام فتنه‌های دشمنان خنثی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha