• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062717072
  • خبرنگار : 50163

آغاز جمع‌آوری سد معبر در ابهر

آغاز جمع‌آوری سد معبر در ابهر

ایسنا/زنجان شهردار ابهر از آغاز ساماندهی و جمع‌آوری سد معبر در این شهر خبر داد و گفت: ساماندهی معابر باعث ارتقاء رضایتمندی شهروندان و ایجاد نظم در شهر می‌شود.

عباس رضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از مواردی که قانون‌گذار، هم در قانون مجازات اسلامی و هم قانون شهرداری و سایر آیین نامه‌ها و قوانین متفرقه در خصوص آن تعیین تکلیف کرده است و این در شرایطی است که سد معبر پارکینگ یا سد معبر به واسطه فعالیت دستفروشان و مغازه‌داران و سایر اشخاص و افراد است.

وی با اشاره به وظایف شهرداری‌ها در این زمینه عنوان کرد: شهرداری‌ها برابر تکلیف مقرر در تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری موظف هستند از سد معابر عمومی به عنوان ملک عمومی حفاظت و همواره آن را برای استفاده عموم آماده نگه داشته و از تجاوز اشخاص نسبت به آنها جلوگیری کنند.

شهردار ابهر با توضیح اینکه سد معبر از تخلفات شهری است که امروزه بسیار زیاد شاهد آن هستیم، گفت: از نمونه‌های عینی سد معبر می‌توان به دست فروشی و بساط گستری در معابر شهری و چیدن لوازم و محصولات بیرون مغازه اشاره کرد. بر اساس ماده (۵۵) قانون شهرداری‌ها هیچ کس نمی‌تواند مانع عبور و مرور شهروندان شود و اگر کسی معابر عمومی را سد کند و مانع رفت و آمد شهروندان شود، متخلف است.

حیدری با توضیح اینکه مشکل سد معبر در نقاط مختلف شهر ابهر نیز وجود دارد که حل این مشکل از مطالبات شهروندان است، یادآور شد: در پاسخ به این مطالبه اقدامات مربوط به رفع و ساماندهی سد معبر در ابهر با هماهنگی دادستان و پلیس راهور و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان ابهر آغاز شده است.

وی اظهار کرد: مأموران این واحد در ابتدا با رویکرد فرهنگ‌سازی درخواست رفع سد معبر می‌دهند و در مرحله بعد تذکر ارایه می‌شود اما برخی بر ارتکاب تخلف، اشغال معابر و سد معبر اصرار دارند که پس از تشکیل پرونده اقدامات قانونی در این باره انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha