• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403062616958
  • خبرنگار : 50589

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز:

شهرداری گزارش پروژه آتاسنتر را به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کند

شهرداری گزارش پروژه آتاسنتر را به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: شهرداری در اولین فرصت گزارش تفضیلی خود درباره منتفی شدن احداث پروژه آتاسنتر به شورا ارائه کند.

نود و پنجمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز امروز (دوشنبه) در ساختمان شورا برگزار شد.

بررسی عملکرد منابع و مصارف شهرداری در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۳‌ در ابتدای این جلسه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، علیرضا نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه با منتفی شدن پروژه آتاسنتر گفت: این پروژه عظیم که قرار بود در غرب تبریز احداث شود مدتی است که منتفی شده و شهرداری نیز هزینه برگشت پروانه محل احداث این پروژه را تقبل کرده است.

او ادامه داد: شهرداری مکلف است در اولین فرصت صفر تا صد موارد و مسائل مربوط به این پروژه و مسائل مربوط به منتفی شدن احداث آن و الخصوص مسائل مالی آتاسنتر را در قالب یک گزارش تفضیلی به کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارائه کند.

اسماعیل چمنی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز در خصوص گزارش عملکرد منابع و مصارف شهرداری در ۵ ماهه اول سال ۱۴۰۳ بیان کرد: متاسفانه مدت هاست جای این دسته از گزارش‌ها در شورا خالی است و طبق قانون وظیفه خزانه‌دار شورا است که ماهانه گزارش عملکرد هزینه و درآمد شهرداری را در صحن علنی شورا ارائه کند.

او با اشاره به اهمیت حذف تعدیل در پروژه‌های عمرانی شهرداری گفت: گاهی اوقات تعدیل در پروژه‌های عمرانی باعث افزایش هزینه‌های شهرداری می‌شود و اگر بخواهیم اقدام مثبتی برای شهر انجام بدهیم، برنامه ریزی درست در بودجه‌ی پروژه‌های عمرانی و حذف تعدیل برای همیشه است.

باغبان در خصوص تعدیل در پروژه ها گفت: اتفاقاً در دوره شهرداری آقای هوشیار این اتفاق نیفتاده است. در سال‌های اخیر شاهد این مورد به ویژه در خصوص پروژه های عمرانی بودیم اما اخیرا این موضوع برطرف شده و حتی شاهد نصب روز شمار در پروژه های عمرانی هستیم.

چمنی در رابطه با اخذ عوارض شهری نیز گفت: در این رابطه به فرهنگ سازی در سطح کلان نیاز داریم. برای مثال در برخی از ممالک صورت حساب هزینه های فرد مراجعه کننده به بخش اورژانس بیمارستان‌ها پس از بهبود و طی کردن پروسه درمان به منزل آن فرد ارسال می‌شود و شهروند در کمال آرامش آن مبلغ را پرداخت می کند که متاسفانه در کشور ما این اتفاق نمی‌افتد اما می‌توانیم در بحث عوارض شهرداری از این روند الگو بگیریم و حتی می توان شهروندان خوش حساب را تشویق کنیم.

او با اشاره به لزوم ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری گفت: سال هاست که این موضوع را مطرح می کنیم اما نتیجه‌ای ندارد. با توجه به هزینه های شهرداری این مجموعه به داشتن یک درآمد پایدار نیازمند است. شهرداری باید در خصوص عدم ارائه تهسیلات وام توسط بانک شهر به این مجموعه را توضیح بدهد.

در این جلسه مقرر شد که به دلیل کمبود تحقق بودجه در مناطق ۲ و ۵، نمایندگان این مناطق هفته آینده دلیل این کمبود را به کمیسیون ارائه کنند.

بررسی لوایح ارسالی شهرداری به کمیسیون برنامه و بودجه دیگر بخش این جلسه بود.

تجویز تملک خانه استاد علی نظمی ( شاعر) شهر تبریز با ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری طبق برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تبریز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این لایحه به شرط تکمیل شدن توضیحات در صحن علنی شورا مطرح شود.

رسول برگی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه که مخالف این لایحه بود گفت: در ابتدا باید بررسی دقیق و کارشناسی شده در رابطه با اینکه این خانه تاریخی محسوب می شود یا نه انجام شود و اگر تاریخی نبود نیاز و ضرورتی به تملک آن نیست. ضمن اینکه این موارد باید به صورت اولویت بندی شده انجام شوند چرا که خانه برخی از شاعران و هنرمندان نامی‌تر و حتی خانه اولین شهردار تبریز درحال ویرانی است و شهرداری بی توجه از کنار آن عبور می کند. به هرحال ضرورت این تملک باید بیان شود.

او با بیان اینکه خانه استاد شهریار رو به فرسایش است گفت: متاسفانه خانه استاد شهریار در محله مقصویه در شرایط چندان جالبی قرار ندارد.

لایحه اهدا مبلغ بدهی ناشی از صدور مجوز حفاری برای انشعاب آب و فاضلاب مدرسه اوتیسیم خیر ساز واقع در شهرک یاغچیان در کمیسیون تصویب شد.

مقرر شد لایحه مساعدت مالی در قالب اهدا ۳۰ درصد عوارض احداث کارگاه های تولیدی کوچو مقیاس در راستای حمایت از فعالین اقتصادی شهر تبریز در سال مزین به «جهش تولید و مشارکت مردمی» نیز در جلسه بعدی کمیسیون در ابعاد وسیع تر مورد بررسی قرار گیرد.

لایحه تجویز مساعدت مالی در قالب اهدا مبلغ به وراث مالکین سابق ۳ دانگ مشاع از پلاک ثبتی اصلی ۱۷۱۲ فرعی ۸ قطعه ۹ بخش یک تبریز علاوه بر پرداخت غرامت مقادیر الحاقی از ملک واقع در طرح مسیرگشایی ۱۸ متری گوراوانچی نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد شهردار منطقه مربوطه در صحن علنی شورا توضیحاتی در این رابطه ارائه کند.

تجویز خرید ۱۳ پرده تابلوی خط و و نگاره از اکسپوی هنری تبریز به استناد صورتجلسه کمیته ارزیابی و تاییدیه آثار هنری اکسپوی تبریز ۱۴۰۲ جهت نصب در موزه ها و نمایشگاه های شهرداری تبریز برای نمایش به عموم شهروندان دیگر لایحه ای بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز توضیحاتی لازم را به کمیسیون ارائه کند.

همچنین لایحه تجویز فروش قطعه زمین واقع در زمین های موسوم به ارتش کاربری درمانی با قیمت روز کارشناسی رسمی دادگستری به انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان پژواک مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت.

طرح پیش فروش قبور آرامستان‌ وادی رحمت نیز مورد تصویب اعضای کمیسیون قرار گرفت.

تجویز مالی مبلغی در قالب اهدا جهت صدور پروانه ساختمانی در قطعه زمین واگذار شده توسط اداره کل راه و شهرسازی (شهرک اندیشه) برای ۶ نفر از معلولین معرفی شده از سمت انجمن معلولین استان نیز مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha