• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403062616917
  • خبرنگار : 50672

روحانی اهل سنت گلستان

گلستان نماد وحدت عملی در ایران و دنیاست

گلستان نماد وحدت عملی در ایران و دنیاست

ایسنا/گلستان روحانی اهل سنت ،مردم استان گلستان را نماد وحدت عملی در دنیا برشمرد و گفت: وحدت شیعه و سنی سبب برهم خوردن نقشه‌های دشمنان می‌شود.

عبدالجبار آخوند میرابی با بیان اینکه ماه ربیع‌الاول ماه تولد رسول خدا(ص)، ماه رحمت و صلابت مسلمین است، اظهار کرد: در این ماه وحدت و همدلی مسلمانان بیش از پیش شده و عظمت و شوکت دین اسلام در دنیا خودنمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه خدا و رسول خدا (ص) عالم را به وحدت دعوت کرده‌اند، ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در دوران جاهلیت این دعوت خدارا لبیک گفتند و جامه عمل به این امر پوشاندند.

مدیر حوزه علمیه قره‌تپه بندرترکمن با اشاره به اینکه ما نیز باید به عنوان بنده خدا و امت پیامبر اکرم (ص) وحدت و همدلی را عملاً به اجرا بگذاریم، توضیح داد: با اجرایی کردن این امر مهم می‌توانیم در تمام امور مخصوصاً تبیین برادری و اخوت به موفقیت دست پیدا کنیم.

میرابی با بیان اینکه تمام مردم استان اعم از شیعه و سنی نه تنها به قرآن و حدیث پیامبر(ص)اعتقاد دارند بلکه آن را نیز به جا می‌آورند، تصریح کرد: وحدت عملی در سرتاسر استان گلستان و در بین تمام اقوام و ادیان قابل مشاهده است.

وی  استان گلستان را نماد وحدت عملی در ایران و حتی دنیا دانست و اظهار کرد: مسلمانان استان گلستان با همدلی و همگامی تأثیرات منفی دشمنان را خنثی کرده؛ و در پیش برد اهداف دین مبین اسلام گام برمی‌دارند.

عالم اهل سنت از رسم و رسومات اهل سنت در ماه پربرکت ربیع‌الاول و روز میلاد رسول خدا(ص) خبر داد و افزود: با آغاز ماه ربیع‌الاول همه مردم اعم از شیعه و سنی با برگزاری مراسم‌های مولودی خوانی به تبیین وحدت عملی می‌پردازند.

میرابی با بیان اینکه مولودی‌ها در وصف و مدح رسول خدا(ص) نواخته می‌شود، تصریح کرد: مراسم مولودی خوانی در تمام شهرهای استان در مساجد، تکایا و منازل اشخاص برگزار می‌شود.

وی برگزاری مراسم «آق آش» در سنت ترکمن را نشانه علاقه این مردم به پیامبر خاتم (ص) دانست و تصریح کرد: افرادی که در ماه تولد پیامبر اکرم (ص) به سن ۶۳ سالگی می‌رسند با دعوت از مردم عام و خاص این اتفاق را جشن گرفته و مراسم مولودی خوانی برپا می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha