• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403062616879
  • خبرنگار : 50228

بنی‌تمیم در جلسه با وزیر ورزش عنوان کرد

برخی رشته‌های مدال‌آور دغدغه سالن دارند

برخی رشته‌های مدال‌آور دغدغه سالن دارند

ایسنا/خوزستان مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در جلسه با وزیر ورزش، گفت: در این جلسه این مهم مطرح شد که برخی رشته‌های ورزشی واقعا دغدغه سالن دارند که ماده ۸۸ در بحث واگذاری اماکن به بخش خصوصی در برخی رشته‌های مدال‌آور ما مدیران را دچار مشکل می‌کند.

حمید بنی تمیم در گفت و گو با ایسنا، درباره موارد مطرح شده در جلسه مشترک روسای فدراسیون‌ها و مدیران کل ورزش استان‌ها با وزیر ورزش، اظهارکرد: در این جلسه درباره نقش ادارات‌کل ورزش و جوانان در مدال آوری و موفقیت ورزشکاران در المپیک و پارالمپیک اشاره داشتم. این مهم هم مطرح شد که در طول تاریخ بازی های المپیک فقط ۹ استان توانسته‌اند مدال طلا داشته باشند و از مجموع ۳۱ استان نیز تنها ۱۴ استان توانسته‌اند در ادوار مختلف مدال طلا، نقره و برنز کسب کنند. 

وی ادامه داد: همچنین عنوان کردم در المپیک اخیر استان‌های مرزی خوزستان، خوزستان، اسلام و کرمانشاه نیز توانستند مدال طلا به ارمغان بیاورند و در مجموع ۵۰ رشته ورزشی تاکنون شش توانسته‌اند در بین فدراسیون‌ها مدال کسب کنند که باید در این بین نیز به دو فدراسیون موفق تکواندو و کشتی تبریک بگویم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: بدون شک مدیریت و برنامه ریزی در موفقیت ورزش استان ها بسیار تاثیرگزار است. در همین راستا ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها جلسات هدف‌گذاری را با حضور هیات های ورزشی برگزار می کنند و برنامه های سالانه هیات‌ها و اهداف آن ها در ورزش همگانی و قهرمانی نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

او خاطرنشان کرد: محور دیگر که مورد نظر ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها است توسعه امکانات ورزشی و تامین امکانت است که اجرایی شدن طرح آمایش بسیار ضرورت دارد تا استان‌هایی که در رشته‌های مختلف تاکنون توانسته‌اند به موفقیت برسند، محوریت کار روی همان رشته‌ها قرار بگیرد. از شش سهیمه کشتی فرنگی ایران در المپیک، پنج ورزشکار از خوزستان بودند که این پنج نفر از شهرهای مختلف استان خوزستان بودند که این مهم به تلاش هیات کشتی خوزتان و برنامه زیز درست طی دو سال اخیر بر می گردد. 

بنی‌تمیم به دیگر موارد مطرح شده در جلسه با وزیر ورزش اشاره کرد و گفت: محور دیگری که به آن اشاره داشتم، بحث استعدادیابی و آموزش است؛ در سه چهار سال اخیر برنامه بسیار خوبی برای استعداد برتر پیش‌بینی شده بود که اهرم موفقی برای راندن رو به جلو استعدادهای استان ها بود. همچنین این مهم را هم مطرح کردم که باید حمایت مالی و بودجه ای از هیات استانی و شهرستانی صورت بگیرد. چند سالی بود که به دلیل تورم غالب اعتبارات به سمت فدراسیون‌ها می‌رفت که اگر تداوم پیدا می‌کرد، سرچشمه در استان‌ها خشک می‌شد.

او با اشاره به دو پیشنهاد در این جلسه نیز عنوان کرد: در این جلسه تاکید کردم برای این که در المپیک و پارالمپیک موفق شویم باید دو کار مهم انجام دهیم و به این هم اشاره داشتم که در استان خوزستان ۱۵ مربی سازنده در رشته کشتی فرنگی داریم که بیکار هستند و بیمه هم ندارند که وزارت ورزش، ادارات کل و فدراسیون های باید برای این قشر برنامه داشته باشند. همچنین این مهم هم مطرح شد که برخی رشته‌های ورزشی واقعا دغدغه سالن دارند که ماده ۸۸ در بحث واگذاری اماکن به بخش خصوصی در برخی رشته‌های مدال‌آور ما مدیران را دچار مشکل می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha