• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403062616839
  • منبع : نمایندگی اردبیل

برای اولین بار از سوی جهاددانشگاهی استان اردبیل انجام می‌شود؛

معرفی متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خرد جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی

معرفی متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خرد جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی

ایسنا/اردبیل رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: برای اولین بار جهاددانشگاهی استان اردبیل متقاضیان راه اندازی مشاغل خرد را ادر قالب استفاده از منابع جزء (۳) بند ب تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به دریافت تسهیلات اشتغالزایی معرفی می‌کند.

حسام رسولی امروز ۲۶ شهریور در جمع خبرنگاران تصریح کرد: با موافقت معاونت سیاست‌گذاری وزارت اقتصاد و دارایی، معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی امسال برای اولین بار برای استفاده از منابع جزء (۳) بند ب تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به صورت ملی در لیست وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفت و در این راستا مبلغ ۳۸۷ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار جهاد دانشگاهی استان برای پرداخت به متقاضیان قرار گرفته است.طبق برنامه ریزی های انجام گرفته با توجه به جمعیت شهرستان های استان، از این مبلغ حدود ۵۰ درصد برای شهرستان اردبیل و ۵۰ درصد به سایر شهرستان های استان تخصیص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تسهیلات اختصاص یافته به بهترین نحو در اختیار متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی قرار خواهد گرفت، بیان داشت: با توجه به نتایج طرح ملی مشاغل خانگی و مزیت سنجی انجام گرفته در سطح استان رشته های اولویت دار شامل تولید کننده های محصولات چرمی دست دوز، گلیم، تابلو فرش، فرش دستباف و خدمات تکمیل کننده آن، خیاطی، گیاهان دارویی، بسته بندی محصولات کشاورزی، برنامه نویسی نرم افزار و صنایع خلاق در اولویت خواهند بود.

رسولی تاکید کرد: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص لزوم توجه به اشتغال آفرینی شرکت های دانش بنیان، این شرکت ها  نیز در اولویت تخصیص خواهند بود.

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل در خصوص فرایند پرداخت این تسهیلات توسط جهاد دانشگاهی، افزود: متقاضیان از یکشنبه ۱ مهر ماه می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه این تسهیلات واقع در شهرک کارشناسان، میدان شفا، طبقه دوم یا تماس با تلفن ۳۳۷۴۹۵۰۶ و نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اولیه اقدام، تا اهلیت آنها توسط کارشناسان مربوطه در جهاد دانشگاهی استان سنجیده و نتیجه بررسی ظرف حداکثر یک هفته به متقاضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رسولی ادامه داد: پس از ثبت درخواست و بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه تک، جهاددانشگاهی استان توانمندی و خدمات مورد نیاز متقاضی مانند مشاوره های شغلی و تهیه طرحهای کسب و کار و ... را نیز به متقاضی ارائه خواهد داد . این درخواست‌ها پس از تایید در کارگروه های مربوطه به بانک عامل ارسال خواهد شد.

وی تاکید کرد: این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه بوده و از شرایط عمومی برای دریافت این تسهیلات برای متقاضی، نداشتن بیمه پایه اجباری،  عدم وجود تسهیلات اشتغال زایی جاری می توان نام برد و فراگیران جهاددانشگاهی که قبلا دوره های مذکور را در قالب طرح مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی گذرانده اند می توانند در روند بررسی وام قرار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha