• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403062616820
  • خبرنگار : 50212

فرماندار مطرح کرد

بازچرخانی پساب و انرژی تجدیدپذیر، راهکارهای رفع مشکلات آب و برق صنعت زرندیه

بازچرخانی پساب و انرژی تجدیدپذیر، راهکارهای رفع مشکلات آب و برق صنعت زرندیه

ایسنا/مرکزی فرماندار زرندیه بر لزوم توجه ویژه صنعتگران به بازچرخانی پساب و بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر و تاثیر آن بر رفع مشکل آب و برق صنعت تاکید کرد.

ابوالقاسم مهری دوشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۳ در دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری شهرستان زرندیه اظهار کرد: مانع زدایی از تولید موجب تسهیل در امور سرمایه گذاران و تولیدکنندگان و رونق صادرات خواهد شد.

وی با بیان اینکه زرندیه پیشرو در صنعت و تولید است، گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان با وجود محدودیت هایی که در تامین آب و برق دارند در سنگر تولید و تامین نیاز کشور به کالاهای متعدد مجاهدت می‌کنند.

وی در خصوص تامین نیاز آبی مصارف صنعتی زرندیه گفت: مزیت های فراوان زرندیه موجب شده است که با حجم بالای سرمایه گذاری در حوزه تولید مواجه شود و این موضوع روند تامین زیرساخت ها به ویژه آب و برق را با مشکل مواجه کرده است که برای تامین آب، افزایش تعداد حلقه های چاه و افزایش سطح دبی مصارف صنعتی در دستور کار قرار گرفته است تا نیاز به خرید آب تانکری در کارخانجات نباشد و بتوان منابع آبی پایدار را برای حوزه صنعت در شهرک های صنعتی مامونیه، زاویه و پرندک فراهم کرد.

فرماندار زرندیه همچنین گفت: در ‌حوزه تامین برق نیز مشارکت صنعتگران برای بهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر و پنل های خورشیدی ضروری است و باید تولیدکنندگان در این حوزه سرمایه گذاری کنند تا نیاز صنایع به برق بدون محدودیت تامین شود.

وی با اشاره به احداث پست های برق در حوزه صنعت توسط دولت گفت: این میزان تامین انرژی با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری و فعالیت صنایع در زرندیه کافی نیست و باید با سرمایه‌گذاری و مشارکت صنعتگران، انرژی های تجدید پذیر و خورشیدی در مدار بهره برداری و مصارف صنعتی قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: از ۱۵ نیروگاه بخاری و گازی کشور یک نیروگاه در زرندیه احداث شده که هم اکنون با پیشرفت ۷۰ درصدی روبروست و قرار است روند عملیات اجرایی آن در بازدید قریب الوقوع وزیر نیرو تسریع یابد.

وی همچنین با بیان اینکه برای احداث مسکن در شهرستان زرندیه نیز واگذاری زمین ۲۳۰ هکتاری در دستور کار است تا بتوان یکی از زیرساخت های ضروری مورد نیاز مردم به ویژه جامعه کارگری در تامین مسکن را برطرف کرد، گفت: پروژه چهارخطه کردن مسیر مامونیه به شهرک صنعتی در حال تکمیل است و ظرف هفته آینده زیربار ترافیکی خواهد رفت و ۱.۷ کیلومتر مابقی نیز در حال تکمیل ابنیه است.

مهری در ادامه گفت: ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب صنعتی در شهرک صنعتی مامونیه در حال انجام است و با اورهال کردن مخازن تصفیه خانه از رهاسازی جلوگیری‌ و پساب تولیدی به مصارف صنعتی خواهد رسید و صنعتگران و سرمایه گذاران نیز باید با انعقاد قرارداد در این حوزه نسبت به تامین آب مورد نیاز صنایع اقدام کنند. این بهترین راهکار برای آب مصارف صنعتی است و بازچرخانی پساب در صنعت موجب کاهش وابستگی صنایع به آب شرب شهری و منابع آبی زیرزمینی خواهد شد.

وی همچنین گفت: خدمات عمومی شامل جمع آوری پسماندها، فضای سبز و ... در شهرک های صنعتی نیز باید با مشارکت تمامی صنعتگران و مدیران صنایع انجام شود تا فضای کار و تولید بدون چالش های زیست محیطی فراهم شود.

مطالبه جدی و فعلی تولیدکنندگان رفع ناترازی برق است

به گزارش ایسنا، رییس انجمن مدیران شهرستان زرندیه نیز با اشاره به اینکه تولیدکنندگان بر روی تیغ ورشکستگی قرار گرفته‌اند، گفت: جاده یک زیرساخت ضروری است اما مطالبه جدی و فعلی تولیدکنندگان رفع ناترازی برق است که خسارت بالایی را به حوزه تولید وارد کرده است.

عباس اقبالیون گفت: تولیدکنندگان به دلیل ناترازی برق ۱۵ روز از ماه را با قطعی برق مواجه بودند و این در حالی است که باید حقوق و دستمزد، مالیات و بیمه را ۳۰ روزه پرداخت کنند.

وی افزود: صنعتگران و تولیدکنندگان چهار ماه است که با خاموشیهای مکرر مواجه هستند و  باید هر چه سریعتر ناترازی برطرف شود.

اقبالیون گفت: شهرک صنعتی مامونیه روزانه با تنش آبی شدید مواجه است و نباید سربازان و افسران جنگ اقتصادی مشکل کمبود آب و برق داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha