• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403062616815
  • خبرنگار : 50199

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

۱۷۰ هزار مازندرانی در جنگ تحمیلی نقش آفرینی کردند

۱۷۰ هزار مازندرانی در جنگ تحمیلی نقش آفرینی کردند

ایسنا/مازندران مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه مردم دیار علویان در دوران دفاع مقدس کارنامه درخشانی داشتند، گفت: بیش از ۱۷۰ هزار نفر از استان در دوران دفاع مقدس حضور فعال داشته و غالبا خط‌شکن بودند.

محمدحسن سلامی ظهر امروز در همایش رسانه و دفاع مقدس با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس از ارزشهای جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: نخستین روزهای شکل گیری سپاه و بسیج، با وجود دسیسه‌های متعدد دشمن برای تفرقه بین ارتش و سپاه، اما وحدتی که بین نیروهای مسلح وجود داشت سبب پیروزی‌های چشمگیر و برهم زدن نقشه‌های دشمنان شد که نباید از یادها فراموش شود.

وی با بیان اینکه باید جوانان را نسبت به مقاومت و جهاد ۸ ساله بیشتر آگاه کرد، افزود: مردم ما به این نیت در جنگ شرکت می‌کردند که برای آنان جهاد و رمز موفقیت در دفاع مقدس بود.

سلامی با اشاره به اینکه گاهی یک پیام و اشاره امام(ره) پیروزی‌های بزرگی را رقم می‌زد، گفت: حضور مردم در صحنه، از دیگر عوامل پیروزی در جنگ بود که در سنگرهای مختلفی چون اقتصاد، فرهنگ و رسانه در پشت جبهه فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه وحدت نیروهای مسلح، روحیه انقلابی، ایثار و شهادت ما را در دفاع ۸ ساله پیروز کرد، افزود: حضور بیش از ۳۰ گردان مهندسی دفاع مقدس با حضور جوانان مایه پیروزی‌های رزمندگان بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: مردم دیار علویان در دوران دفاع مقدس کارنامه درخشانی دارند، جوانان شهید این استان کارنامه درخشانی در ایثار در فداکاری داشته و همت والای مردم این خطه فقط به دوران دفاع مقدس خلاصه نمی‌شود.

وی گفت: نقش استان مازندران در این دوران غیرقابل انکار بوده و بیش از ۱۷۰ هزار نفر از استان در دوران دفاع مقدس حضور فعال داشته و هر جایی که رزمندگان خط شکن این استان در منطقه عملیاتی حضور داشتند مایه دلگرمی همرزمانشان بوده‌اند.

 سلامی افزود: غائله کردستان، حماسه سوسنگرد، دفاع از حرم اهل بیت، حماسه خان طومان که به نام مازندران ثبت شد، گوشه‌ای از حماسه مردمی است که همت بزرگی انجام دادند و امسال در چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس این حماسه‌ها قدردانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس یعنی، فرهنگ ایستادگی، مقاومت و معنویت که جامعه را زنده نگه داشتهاست، درباره برنامه‌های این هفته گفت: بیش از ۲۰ هزار برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود که برنامه فرهنگی در صداوسیما و رسانه‌ها از جمله آن است و تلاش می‌کنیم سیره شهیدان زنده بماند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شورای برنامه‌ریزی دومین اجلاسیه ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید، با ۲۲ کارگروه فعالیت کرده و ۱۲ مهر مراسم اصلی اجلاسیه است، افزود: نمایشگاه ارکان و موزه دفاع مقدس در استان از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.

سلامی افزود: مصادف با آغاز سال تحصیلی امسال درس معارف دفاع مقدس که تاکنون در برخی دانشگاه‌ها به صورت داوطلبانه ارائه شده، در کل دانشگاه‌های استان برای دانشجویان ارائه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha