• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062616814
  • خبرنگار : 71628

مدیرکل روس‌اتم: رفتارهای نامعقول کی‌یف تهدیدی برای صنایع هسته‌ای جهان است

مدیرکل روس‌اتم: رفتارهای نامعقول کی‌یف تهدیدی برای صنایع هسته‌ای جهان است

مدیرکل روس‌اتم در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به این که کی‌یف در حال انجام دادن اقدامات تحریک‌آمیزی در منطقه کورسک است که یکی از نیروگاه‌های اتمی روسیه در آن واقع شده است،‌ گفت که روس‌اتم به همراه ارتش روسیه تمامی تلاش خود را برای حفاظت از نیروگاه‌های اتمی روسیه انجام خواهد داد.

به گزارش ایسنا،‌ «الکسی لیخاچف» مدیرکل روس‌اتم گفت که رفتارهای نامعقول کی‌یف تهدیدی نه‌تنها برای تاسیسات هسته‌ای روسیه، بلکه برای توسعه تمام صنایع هسته‌ای جهان است.

او افزود که کی‌یف در حال ازسرگیری حملات خود به نیروگاه اتمی زاپوریژیا بوده و در حال انجام دادن اقداماتی تحریک‌آمیز علیه نیروگاه اتمی کورسک است.

لیخاچف تاکید کرد: این موضوع مستلزم پاسخی درخور، از جمله از جانب سازمان‌های بین‌المللی است.

مدیرکل روس‌اتم یادآور شد که در آوریل گذشته، حملاتی در منطقه نیروگاه اتمی زاپوریژیا انجام شد که یکی از برج‌های خنک‌کننده در حمله‌ای پهپادی آسیبی جدی دید.

او افزود: آثار این حمله توسط کارشناسان آژانس ثبت شده است.

لیخاچف با اشاره به ضدحمله اوکراین به منطقه کورسک در روسیه گفت که «مقامات اوکراینی قصد خود برای تصرف این منطقه با متوسل شدن به زور و شدت عمل را پنهان نکردند.»

مدیرکل روسم‌اتم گفت: ما همراه با ارتش روسیه هر کاری که لازم باشد، برای حفاظت از نیروگاه‌های اتمی روسیه انجام خواهیم داد.

روسیه، با وجود فشارهای بی‌سابقه، به اجرای تعهدات خود ادامه می‌دهد

خبرگزاری روسی تاس گزارش داد، لیخاچف با بیان این مطلب در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ما به‌رغم فشار تحریم‌های غیرقانونی، به اجرای تعهداتمان در چارچوب توافقات بین‌المللی‌مان ادامه می‌دهیم. حتی یکی از پروژه‌های عمرانی ما متوقف نشده است.

مدیرکل روس‌اتم بیان کرد: روسیه در پایان ۲۰۲۳، از نیروگاه اتمی بلاروس بهره‌برداری تجاری کرد، پروژه عمرانی در ترکیه، مصر، بنگلادش، مجارستان و ایران طبق برنامه پیش می‌رود. سوخت هسته‌ای «روپور» (بنگلادش) تامین شد و اولین بتن‌ریزی چهارمین واحد نیروگاه اتمی الضعبه نیز انجام شد.

او افزود: ما به کمک‌رسانی به احداث نیروگاه‌های اتمی چین و هند ادامه داده و مدام در حال تامین تجهیزات هستیم. یک رآکتور تحقیقاتی نیز در مرکز تحقیقاتی بولیوی نصب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha