• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403062616790
  • خبرنگار : 50037

اسدآباد رتبه اول استان همدان در کشفیات موادمخدر

اسدآباد رتبه اول استان همدان در کشفیات موادمخدر

ایسنا/همدان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان از رتبه اول شهرستان اسدآباد در کشفیات مواد مخدر خبر داد.

حمزه عبدکوند  دوشنبه ۲۶ شهریور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اسدآباد اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری کشفیات مواد مخدر در سطح استان همدان به نسبت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته  که در این رابطه اسدآباد رتبه اول استان در کشفیات موادمخدر بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه در پنج ماهه نخست سال جاری ۶۰۰۰ نفر  خرده فروش و توزیع کننده موادمخدر در سطح استان همدان  دستگیر شده‌اند، افزود: طی مدت فوق ۶۱۱۰ عملیات ارتقای امنیت اجتماعی و آرامش در شهر در سطح استان همدان انجام شده‌ که به نسبت سال گذشته با افزایش شش درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در اول مهر ماه خاطر نشان کرد: طرح یاریگران مدارس ۶۰ درصد از مدارس سطح استان همدان را تحت پوشش خود قرار داده که اجرای این طرح از نقش موثری در آگاهی بخشی و  کنترل و پیشگیری اعتیاد در جامعه برخوردار خواهد بود ضمن اینکه این طرح در سال تحصیلی جدید نیز در سطح مدارس اجرا خواهد شد.

عبدکوند در ادامه با اشاره به نقش مهم خانواده و آموزش و پرورش در پیشگیری و کنترل از اعتیاد و آسیب های اجتماعی ، ادامه داد:  در حال حاضر در استان همدان  با وجود ضریب پایین اعتیاد ،دو مرکز ماده  ۱۶، تعداد ۴۹ مرکز ماده ۱۵ و ۱۶۷ کلینیک کاهش اعتیاد در حال فعالیت هستند.

وی گفت: میانگین اعتیاد در دنیا ۷.۲ درصد، در کشور ۵.۴ درصد و در استان همدان ۲.۴ درصد بوده که به نسبت سطح کشور ضریب اعتیاد استان همدان پایین است.

وی همچنین از فراخوان پذیرش طرح‌های پیشگیری و کاهش آسیب در حوزه اعتیاد از طرف فعالان فرهنگی و اجتماعی در سطح استان همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: افرادی که در این رابطه دارای طرح باشند و طرح خود را ارائه دهند برای اجرا در سطح محلات و مناطق محروم مختلف استان حمایت لازم را از این طرح‌ها خواهیم داشت.

عبدکوند در ادامه  با اشاره به بحث گیاهان ممنوعه و مخدر از جمله خشخاش و شاهدانه   گفت: خوشبختانه طبق بررسی‌های صورت گرفته و کنترل و نظارت ها، کشت گیاهان ممنوعه در سطح استان همدان نداریم .

وی در ادامه با اشاره به پروژه خانه نشاط روستای چنار سفلی اسدآباد هم تصریح کرد: این پروژه در حال حاضر  با صرف اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیون تومان دارای  ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده که قرار است دوباره اعتباری از طریق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به این طرح اختصاص داده شود .

عبدکوند افزود: با اختصاص بخشی از اعتبار از طریق اداره ورزش و جوانان و یا اعتبارات شهرستان اسدآباد و اختصاص بخش دیگری از اعتبار از طریق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این پروژه در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این روستا تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید .

وی گفت: در حال حاضر تجهیزات این خانه نشاط خریداری شده و با اتمام و تکمیل پروژه تجهیزات لازم تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha