• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062616755
  • خبرنگار : 71129

کمیسر فرانسوی اتحادیه اروپا پس از انتقاد از فون درلاین استعفا کرد

کمیسر فرانسوی اتحادیه اروپا پس از انتقاد از فون درلاین استعفا کرد

یکی از اعضای بانفوذ فرانسوی شاخه اجرایی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) پس از آنکه رهبری اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا را زیر سوال برد، از سمتش استعفا کرد.

به گزارش ایسنا، «تیه‌ری برتون» مدیر کسب و کار فرانسوی و کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا که اخیرا هم با ایلان ماسک، میلیاردر و کارآفرین آمریکایی درگیری داشت، مدعی شد که اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا به صورت مخفیانه به دنبال یک مقام فرانسوی دیگری است تا در کمیسیون بعدی جای او را بگیرد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، برتون در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) با انتشار نامه استعفای خود نوشت، اقدام فون در لاین مدیریت و عملکردش را بیش از گذشته زیر سوال می‌برد.

وی همچنین نوشت: «من باید اضافه کنم که دیگر نمی‌توانم به وظایفم در این سمت ادامه دهم.»

کمیسیون اروپا برای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا قانون پیشنهاد می‌کند و مطمئن می‌شود که قوانین حاکم بر این اتحادیه اروپا رعایت می‌شوند. این کمیسیون متشکل از کالج کمیسیونرها با طیف‌های مختلف مشابه با وزرای دولت‌ها از جمله کشاورز، سیاست گذاری مهاجرتی، رقابت، اقتصاد و امنیت است.

فون درلاین که تلاش می‌کند تا برای ۵ سال آینده تیمی را برای خود جمع کند، به دنبال توازن جنسیتی در داخل کمیسیون است و از تمامی کشورهای عضو اتحادیه خواسته تا اسامی کاندیداهای مرد و زن را ارائه کنند. اکثر این کشورها یک کاندیدا را که اغلب مرد هم هستند، ارائه کرده‌اند.

رئیس کمیسیون اروپایی، کشورهای کوچکتر را تحت فشار قرار داده تا نظر خود را تغییر دهند. در هفته‌های اخیر مردی که کاندیدای مطلوب دولت اسلوونی بود کنار رفت و یک زن به جای او پیشنهاد شد.

برتون نیز گفته که قربانی این دسیسه‌های سیاسی شده است.

وی در نامه استعفای خود نوشت: «چند روز قبل، در آخرین مرحله مذاکرات درباره ترکیب کالج آینده، شما از فرانسه خواستید نام من را پس بگیرد، آن هم به دلایل شخصی که در هیچ موردی مستقیما با من صحبت نشد. حالا یک کاندیدای دیگر را در نظر می‌گیرید.»

هنوز مشخص نیست که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه چه کسی را کاندیدا می‌کند. به هر حال، هنوز شخصی در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha