• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062616740
  • خبرنگار : 71496

آنکارا گمانه‌زنی‌ها درباره زمان و مکان دیدار اردوغان و اسد را رد کرد

آنکارا گمانه‌زنی‌ها درباره زمان و مکان دیدار اردوغان و اسد را رد کرد
دیدار اسد و اردوغان ششم فوریه ۲۰۱۱ در حلب

دفتر ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به شایعه‌هایی که در رسانه‌ها درباره دیدار رئیس جمهور این کشور و همتای سوری‌اش منتشر شده، تاکید کرد که هنوز درباره زمان و مکان این دیدار توافقی حاصل نشده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع در دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) به خبرگزاری «نووستی» با اشاره به شایعه‌هایی که رسانه‌ها درباره جزئیات دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه منتشر می‌کنند، گفت: تا این لحظه توافقی درباره زمان و مکان این دیدار حاصل نشده است.

 این منبع اظهار کرد: روایت‌های مختلفی را در رسانه‌ها می‌شنویم اما تا این لحظه توافقی درباره این مساله انجام نشده و در صورت وجود اطلاعاتی در این خصوص، نشست ۲ رئیس جمهور در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

این در حالی است که اظهارنظرهایی درباره آخرین تحولات در روابط آنکارا-دمشق مطرح هستند.

پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با شبکه آرتی تاکید کرد: مسکو علاقمند به عادی‌سازی روابط میان شرکای خود در دمشق و آنکارا است.

آنکارا ضمن استقبال از تلاش‌های میانجیگرانه روسیه برای ازسرگیری روابط میان ترکیه و سوریه، بر پایبندی ترکیه به روابطی مبتنی بر حسن نیت با سوریه تاکید دارد.

بشار اسد نیز تاکید کرد، در صورتی که دیدار با همتای ترکیه‌ای در راستای منافع سوریه باشد، برای این دیدار آماده است. از جمله مهمترین اصولی که بشار اسد بر آنها تاکید کرد، عقب‌نشینی از خاک سوریه است.

برخی منابع سوری ابتدای سپتامبر جاری در گفتگو با شبکه خبری «المیادین» تاکید کردند که تا این لحظه هیچگونه تضمینی از سوی ترکیه در خصوص آمادگی آن برای بررسی مساله عقب‌نشینی نیروهایش از شمال سوریه داده نشده است.

منابع یاد شده تاکید کردند که هیچ نشانه‌ای دال بر برگزاری دیداری در سطح وزرا یا روسای جمهور ۲ کشور در آینده نزدیک وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha