• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403062616738
  • خبرنگار : 50673

نماینده مردم هرمزگان در مجلس:

هرمزگان از نظر امکانات و خدمات دولت محروم است

هرمزگان از نظر امکانات و خدمات دولت محروم است

ایسنا/هرمزگان نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: از لحاظ برخورداری از خدمات و امکانات دولت محروم ترین حوزه انتخابیه هستیم، خصوصا در زمینه آب شرب روستایی و راهها و ساحل سازی و بهداشت و درمان در کل حوزه انتخابیه خصوصا جاسک، بشاگرد، سیریک و رودان بسیار محروم هستیم و کمبود فضای آموزشی داریم.

 سیدعبدالکریم هاشمی نماینده مردم هرمزگان در گفتگو با ایسنا، گفت: شرق هرمزگان، تقریبا ۵شهرستان دارد، میناب، جاسک، سیریک و بشاگرد، سه شهرستان هم تقاضا دادیم و پیگیر هستیم و در دولت و وزارت کشور برای تصمیم نهایی است. اگر اینها تصویب شوند، می‌شوند هشت شهرستان و جمعیت حوزه انتخابیه ما و شرق هرمزگان ۶۰۰ هزار نفر است، ۷۰۰ روستای بالای بیست خانوار وجود دارد و قسمت زیادی از این حوزه کوهستانی است و یک ساحل طولانی تقریبا به طول ۳۵۰ کیلومتر داریم، دریای عمان و سواحل مکران و یکی از استراتژی ترین مناطق و قطب انرژی و پایانه نفتی ایران در بندجاسک هستیم ، قطب گردشگری ما بندر سیریک هست.

نماینده هرمزگان افزود: حدود پنج سد در دست مطالعه و اجرا داریم، سه سد فعال هم در وجود دارد. چالش‌های ما همراه از با توانمندی‌هایمان است، از جمله توانمندی‌هایمان ساحل بسیار زیبای ما هست که عمدتا در سواحل مکران است و ما از این سواحل تابحال بهره برداری کافی نکردیم، ما آبهای فراوانی داریم که اگربتوانیم این آبها را مهار بکنیم، قسمت زیادی از نیاز آبی کشورمان و آب شرب مان در کل منطقه تامین خواهد شد.

هاشمی عنوان کرد: از لحاظ برخورداری از خدمات و امکانات دولت محروم‌ترین حوزه انتخابیه هستیم، خصوصا در زمینه آب شرب روستایی و راه‌ها و ساحل سازی و بهداشت و درمان در کل حوزه انتخابیه  خصوصا جاسک، بشاگرد، سیریک و رودان بسیار محروم هستیم. ما کمبود فضای آموزشی داریم، و افت تحصیلی در منطقه بوجود آمده، حدودا دویست فضای آموزی کمبود داریم که تخریبی هستند، راه‌های اصلی‌مان به بزرگراه ساخته نشده است و باید به راه اصلی تبدیل بشود. ناترازی  کمبود شدید برق وجود دازد، باید شبکه تقویت و ترانس گذاشته شود. در بخش کشاورزی زیرساخت‌های خوبی ایجاد شده که باید توسعه پیدا کند. دربحث گردشگری چون سه الی چهارماه آب و هوای خوبی وجود دارد، زیرساخت‌ها ساخته شود، برای توسعه گردشگری و فعالیت‌های در ساحل و مناطق که همجوار هستند. 

هاشمی در پاسخ به سوالی در مورد ویژگی‌ها و شاخصه‌های مدنظر استانداران عنوان کرد: استاندار باید بتواند از نیروهای انسانی منطقه به طور درست استفاده کند و شناخت کافی از توانمندی‌های منطقه داشته باشد و بتواند پیوندی بین استان و مرکز برای منابع مورد نیاز برقرار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha