• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403062616721
  • خبرنگار : 50976

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از کشف ۱۵۹ کیلو حشیش تا دستگیری قاتل نوجوان

از کشف ۱۵۹ کیلو حشیش تا دستگیری قاتل نوجوان

ایسنا/فارس کشف ۱۵۹ کیلو حشیش، کشف ۲ میلیون سیگار قاچاق، توقیف خودرو حامل احشام فاقد مجوز، دستگیری سارقین شیرازی، دستگیری سارق فیروزآبادی، کشف پارچه قاچاق، دستگیری قاتل نوجوان از مهم‌ترین اخبار حوادث امروز استان فارس است.

فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۲۶ شهریور ماه از توقیف سواری سمند و کشف ۱۵۹ کیلوگرم حشیش در شهرستان داراب خبر داد.

رهام‌بخش حبیبی اظهار کرد: در راستای طرح برخورد با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب، حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری سمند مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۱۵۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش را کشف کنند. در این رابطه یک سواری پژو پارس که اسکورت محموله بود نیز توقیف شد.

حبیبی با بیان اینکه هر ۲ راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: پلیس با رصد شبانه‌روزی محورهای مواصلاتی استان، اجازه جولان به قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ را نخواهد داد و با قاطعیت با آنان برخورد خواهد کرد.

کشف بیش از ۲ میلیون سیگار قاچاق در داراب

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲۳ میلیارد ریال در شهرستان داراب خبر داد.

یوسف ملک‌زاده بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی شهرستان داراب حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون ایسوزو مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بررسی دقیق از این کامیون موفق به کشف ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق شدند. کارشناسان ارزش سیگارهای مکشوفه را ۲۳ میلیارد ریال برآورد کردند، این راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

توقیف خودرو حامل احشام فاقد مجوز

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از توقیف یک دستگاه ایسوزو حامل احشام فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.

رحمت اله ارجمندی با اعلام این خبر اظهار کرد: ماموران انتظامی این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه ایسوزو حامل احشام مشکوک و آن را متوقف کردند و در بازرسی از آن ۴۶ راس دام فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی زرین دشت با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام را ۴ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و خودروی توقیفی به همراه احشام کشف شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.

دستگیری سارقین در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران کلانتری "۲۰ گلسرخ و پایگاه تجسس" این شهرستان ۲ سارق و یک مالخر را دستگیر و ۴ دستگاه موتورسیکلت سرقتی را کشف کردند.

اسماعیل زراعتیان تصریح کرد: با وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان شیراز، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران کلانتری "۲۰ گلسرخ" تحقیقات خود را آغاز و با انجام گشت‌زنی‌های هدفمند موفق به شناسایی و دستگیری ۲ نفر سارق در مخفیگاهشان شدند.

وی با بیان اینکه متهمین پس از انتقال به پایگاه تجسس در بازجویی اولیه به ۶ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند، گفت: در این خصوص یک نفر مال‌خر نیز شناسایی و دستگیر شد.

زراعتیان با بیان اینکه در این خصوص ۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهمان کشف شد، تصریح کرد: سارقین و مال‌خر برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارق در فیروزآباد

جانشین فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری سارق دینام کولر و ساختمان‌های نیمه کاره با اعتراف به ۱۱ فقره سرقت خبر داد.

محسن دیداری اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و دینام کولر، دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۱ روزبه این فرماندهی با جمع‌آوری اطلاعات و مستندات لازم یک نفر سارق را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کردند.

دیداری با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیس به ۱۱ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و دینام کولر اعتراف کرد، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

جانشین فرمانده انتظامی فیروزآباد از شهروندان درخواست کرد به جهت پیشگیری از سرقت به توصیه و هشدارهای پلیسی توجه داشته و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت و یا ترددهای افراد مشکوک و ناشناس موضوع را سریعاً از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف پارچه قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف انواع پارچه خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

احمد فداکار در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: مامورین ایست و بازرسی این فرماندهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در بازرسی از این خودرو ۴۸ توپ پارچه خارجی قاچاق را کشف کردند، گفت: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

دستگیری قاتل در گراش 

فرمانده انتظامی گراش از دستگیری قاتل ۱۷ ساله و ۲ نوجوان ۱۷ و ۱۸ ساله حاضر در درگیری در کمتر از ۵ ساعت در این شهرستان خبر داد.

کرامت کریمی با اعلام این خبر بیان کرد: در پی تماس کارکنان بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان مبنی بر انتقال پیکر نیمه جان یک نفر به بخش اورژانس، بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: ماموران با حضور در محل مشاهده کردند فردی حدودا ۱۸ ساله از ناحیه سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفته که به علت شدت جراحت فوت کرده است و ۲ نفر که وی را به بیمارستان انتقال داده بودند، از محل متواری شده‌اند.

این مقام انتظامی افزود: ساعتی پس از این ماجرا نوجوانی ۱۷ ساله با مراجعه به کلانتری اظهار داشت به اتفاق مقتول و ۳ نفر از دوستانم در یک مکانی دور هم جمع شده بودیم و مقتول با یکی از افراد درگیر که منجر به مجروحیت شدید وی شد و آنان او را به بیمارستان منتقل و متواری شدند.

کریمی ادامه داد: با شناسایی قاتل و افراد حاضر در محل درگیری بلافاصله چند تیم از ماموران به محل اختفای آنان اعزام و موفق شدند قاتل و یک نفر دیگر را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال که در بازجویی یک نفر از آنها به قتل اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی گراش با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری نفر پنجم حاضر در محل درگیری ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha