• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403062616688
  • خبرنگار : 50189

قاضی القضات استان کرمان:

شاهد نقض حقوق شهروندی در ایست و بازرسی «مرصاد» هستیم

شاهد نقض حقوق شهروندی در ایست و بازرسی «مرصاد» هستیم

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان وضعیت ایست بازرسی مرصاد در محور مواصلاتی کرمان-بم را از مصادیق نقص حقوق شهروندی خواند و گفت: این مجموعه در چندین دهه قبل ساخته شده است و مناسب ترافیک جاده‌ای کنونی نیست، بایستی تعریض جاده، افزایش لاین‌ها و افزایش تعداد نیروهای فراجا انجام پذیرد تا در این محور مسافران ساعت‌ها در صف معطل نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی امروز ۲۶ شهریورماه در نشست هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی، بر افزایش راه‌های ارتباطی بین مردم و دبیرخانه حقوق شهروندی تاکید کرد و افزود: مسئولان عالی قضایی استان به‌صورت ویژه شکایات و گزارشات نقض حقوق شهروندی در استان را پیگیری می‌کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با بیان اینکه در جهت ساماندهی ایست بازرسی «مرصاد» برای هر کدام از دستگاه‌های متولی تکالیفی تعیین شده است، گفت: باید سازمان بازرسی استان به مسئولیت‌ها و وظایف دستگاه‌های اجرایی در این حوزه ورود کند و سازمان قضایی نیروهای مسلح کرمان نیز نظارت‌های خود را بر ضابطین افزایش دهد تا وضعیت ایست بازرسی راین بهبود یابد.

 ثبت ۴۳ شکایت نقص حقوق شهروندی در کرمان طی دو سال گذشته

دبیر هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان کرمان گفت: طی دو سال اخیر، ۴۳ مورد شکایت مبنی بر نقص حقوق شهروندی در دبیرخانه این شورا در کرمان ثبت شده است .

محمد باقر اسلامی در نشست هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی با بیان اینکه طبق آمار نقص حقوق شهروندی در استان کرمان از میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است، گفت: رعایت حقوق شهروندی همان حق‌الناس در مسائل شرعی است و هم اکنون در هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی به شکایات واصله، رسیدگی می‌شود و جلسه هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی هر دو ماه یکبار برگزار می‌شود.

وی افزود: اعضای هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی هر شش ماه یک مرتبه از زندان‌های استان بازرسی می‌کنند، اما نیاز است تعداد بازرسی‌ها از زندان‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha