• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062616652
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد

ساخت ۱۴۵۰ واحد مسکن محرومین در شهرهای گیلان

ساخت ۱۴۵۰ واحد مسکن محرومین در شهرهای گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به سهمیه ۱۴۵۰ واحدی مسکن محرومین در شهرها، سهمیه سال ۱۴۰۳ را ۴۸۰ واحد دانست و گفت: تاکنون برای ۵۵۳ واحد تامین زمین شده است.

حامد دائمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، سهمیه سه ساله استان گیلان در تولید مسکن روستایی را ۲۳ هزار و ۱۵۶ واحد دانست و اظهار کرد: تاکنون ۲۲ هزار و ۷۹۸ متقاضی واجد شرایط را به ۹ بانک عامل معرفی کرده ایم.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۶۸۴ واحد موفق به بستن قرارداد با بانک های عامل شده اند، گفت: ۵۷۲۲ واحد به بهره برداری رسیده‌اند و ۱۷ هزار و ۳۷۲ واحد در مراحل مختلف از اسکلت تا سقف هستند.

او سهمیه تسهیلات مسکن روستایی استان در سال ۱۴۰۲ را ۱۱ هزار واحد دانست و بیان کرد: با توجه به افزایش متقاضیان، ۸۵۰ واحد دیگر به استان برای دریافت وام ۳۵۰ میلیون تومانی ابلاغ شد.

دائمی با بیان اینکه تاکنون ۱۱ هزار و ۴۹۲ متقاضی واجد شرایط را به بانک های عامل معرفی کرده‌ایم، ادامه داد: ۹۷ درصد متقاضیان مبه بانک معرفی شدند و ۸۳۷۸ نفر قرارداد بستند.

وی سهمیه استان در مسکن محرومین را ۶۵۶۳ واحد در ۱۰ تفاهم نامه با دستگاه های حمایتی دانست و گفت: تاکنون ۴۶۸۱ واحد را به مرحله بهره برداری رسانده‌ایم.

وی تکلیف بنیاد مسکن در نهضت ملی مسکن در شهرها (بنیاد ساخت) را ۱۴۴۷ واحد دانست و بیان کرد: ۲۷۰ واحد متناسب با آورده مردمی و تسهیلات بانکی (گروه ساخت) در حال احداث است. همچنین پروژه ۶۲۴ واحدی رشت و ۳۶ واحدی انزلی را به‌صورت فازبندی پیش می بریم.

دائمی از شناسایی ۷۸۲ هکتار زمین (۱۹۸ هکتار ملی و ۵۸۴ هکتار مستثنیات) در ۵۴ روستا برای نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و تامین مسکن برای روستاییان و مسکن محرومین روستایی خبر داد و اظهار کرد: سهمیه دو ساله گیلان ۲۰ هزار قطعه است که تاکنون ۱۹۰ قطعه معادل ۱۰ هکتار را شناسایی و در سامانه تم ثبت کردیم.

وی با اشاره تصویب ۷۱۱ هکتار در شورای مسکن استان و تصویب ۵۷۰ هکتار در شورای برنامه ریزی، افزود: فقط ۷۵ هکتار مصوبه کمیته تصویب طرح هادی را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha