• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403062616640
  • خبرنگار : 50604

جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت در آق‌قلا برگزار شد

جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت در آق‌قلا برگزار شد

ایسنا/گلستان جشن بزرگ میلاد رسول گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت با حضور معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و علمای شیعه و سنی گلستان در شهرستان آق‌قلا برگزار شد.

جشن بزرگ میلاد رسول اکرم(ص) و گرامیداشت هفته وحدت امروز دوشنبه در مرکز علوم دینی و عرفانی شهرستان آق قلا با حضور حضرت آیت الله محسن قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان، دکتر زنگانه استاندار گلستان، اسماعیل نادری فرماندار شهرستان گرگان، علمای شیعه و سنی و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

مسئله وحدت و همدلی از واجبات امروز جهان اسلام است 

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان اظهار کرد: همانطور که نماز و روزه و حج بر مسلمانان واجب است ، مسئله وحدت و همدلی نیز از واجبات امروز جهان اسلام به شمار می رود.

جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت در آق‌قلا برگزار شد

وی با اشاره به اینکه ولادت نورانی پیامبر (ص) همه جهان را روشن و منور ساخت، گفت: میلاد حضرت رسول گرامی اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) عید بزرگی است که این عید زمینه‌ بعثت نبوی را فراهم آورد و این مهم بزرگ‌ترین حادثه‌ تاریخی برای بشریت به شمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: ما مفتخریم که پیرو امت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) هستیم و این مایه فخر و مباهات ما مسلمانان است.

امام جمعه گرگان ادامه داد: در طول تاریخ بزرگانی همچون آیت الله العظمی بروجردی رحمت الله علیه و مرد بزرگ مرحوم شیخ محمود شلتوت قدم‌های بسیاربزرگی برای انسجام و وحدت امت اسلامی برداشته‌اند.

جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت در آق‌قلا برگزار شد

تا قیامت قدردان رهبر کبیر انقلاب هستیم

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: همچنین حضرت امام رحمت الله علیه این شخصیت کم نظیر عالم اسلام نیز چند کار بزرگ همچون روز قدس و هفته وحدت را در زمینه انسجام امت اسلامی نهادینه کردند که در همین راستا مسلمانان باید قدردان امام عزیز تا روز قیامت باشند.

آیت الله نورمفیدی افزود: در انقلاب اسلامی مسئله مهم وحدت توسط امام راحل(ره) عمومی شد و این مقوله وارد توده‌های مردم گردید و در بلاد اسلامی نیز به عنوان امر اعتقادی در حال گسترش است.

وی با اشاره به اینکه مسئله وحدت باید بصورت یک فرهنگ عمومی در دنیای اسلام نهادینه شود، اظهار کرد: همانطوری که نماز و روزه و حج بر مسلمانان واجب است، مسئله وحدت و همدلی نیز از واجبات امروز جهان اسلام به شمار می‌رود.

جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت در آق‌قلا برگزار شد

امام جمعه گرگان با تاکید بر استفاده از آیات قرآن در تراکت های تبلیغاتی هفته وحدت ،گفت: تا می‌توانید به مردم بگویید که مقوله وحدت افضل همه امور است  و ریشه قرآنی دارد و این مهم از تکالیف الهی به شمار می‌رود.

وی افزود: در امر وحدت به یک مراسم شکلی اکتفاء نکنید بلکه آن را به عنوان یک راهبرد بی بدیل نگاه کنید و ضمن اعتقاد واقعی به وحدت در حفظ آن نیز تلاش کنید.

جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت در آق‌قلا برگزار شد

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اینکه این روزها بشریت گرفتار مسئله غزه است،گفت: وضعیت در نوار غزه همچنان فاجعه آمیز است این روزها باید برای غزه خون گریست.

وی افزود: اگر مسلمانان به تحقق «تعهد و تدبر» برگرفته از آیات قرآن اهتمام می ورزیدند و هم‌ دل و هم‌پیمان بودند، امروز شاهد قتل‌عام و وحشیگری رژیم غاصب اسرائیل در غزه نبودند.

امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه وحدت امت اسلامی زمینه ظهور امام زمان(عج) را در پی دارد، افزود: وحدت امت اسلامی مهمترین مقدمه ظهور و شکل دهنده حکومت حضرت ولی عصر (عج) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha