• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062616626
  • خبرنگار : 71588

رژیم صهیونیستی در مرز با اردن خندق حفر می‌کند

رژیم صهیونیستی در مرز با اردن خندق حفر می‌کند

ارتش رژیم صهیونیستی حفاری خندقی در امتداد مرزهای با اردن را از ترس تکرار عملیات‌های ضدصهیونیستی در این منطقه به ویژه طوفان الاقصی و تاخیر در ورود خودروها آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت ارتش رژیم صهیونیستی حفاری خندقی جدید در منطقه «وادی عربه» در یک بخش منطقه بیابانی را آغاز کرده است.

براساس گزارش روسیا الیوم، ارتش رژیم صهیونهیستی اعلام کرده است که در سایه نبود حصار مرزی در صدها کیلومتر از این منطقه، عبور و مرور وسایل نقلیه تسهیل یافته است.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که کابینه این رژیم بودجه‌ای برای ایجاد حصار در امتداد نوار مرزی شرقی اختصاص نداده و ارتش تصمیم گرفته است با منابع موجود در این منطقه خندق حفر کند.

ارتش این رژیم همچنین اعتراف کرده که این یک راه حل کامل نیست، اما تخمین زده می‌شود که این خندق به طور قابل توجهی مانع ورود خودروها خواهد شد.

این خندق از منطقه کیبوتس ایلوت واقع در حدود یک کیلومتری شهر ایلات واقع در جنوبی‌ترین نقطه اراضی اشغالی آغاز شده و به سمت وادی عربه در شمال امتداد می‌یابد.

در همین راستا، «حنان جینات»، رئیس شورای منطقه ایلوت گفت: تقویت و تحکیم دیوار در مرزهای شرقی یکی از مهمترین اولویت‌های ما است. اهداف مهم به ویژه در این دوره است و ما به طور هماهنگ با ارتش و وزارتخانه‌های دولتی روی این موضوع کار می‌کنیم.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: اسرائیل برای «ایجاد مانعی مستحکم» در مرز با اردن تلاش خواهد کرد.

«ماهر الجازی»، یک سرباز بازنشسته اردنی که به عنوان راننده کامیون کار می‌کرد، در حالی که کامیون خود را از گذرگاهی که در سمت اسرائیلی با نام «اللنبی» شناخته می‌شود، عبور داد به سمت نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی تیراندازی کرد و سه نفر از آنها را قبل از شهادتش توسط اسرائیلی‌ها در هشت سپتامبر به هلاکت رساند.

رژیم صهیونیستی از اکتبر ۲۰۲۳ حملات خونینی را علیه فلسطینی‌های ساکن نوار غزه آغاز کرده که این حملات تا امروز ادامه داشته و تاکنون موجب شهادت بیش از ۴۱ هزار فلسطینی شده است که عمده آنها زن و کودک هستند، علاوه بر این ۱۰ هزار فلسطینی دیگر تا امروز مفقود هستند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha