• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403062616617
  • خبرنگار : 50225

آیت‌الله حیدری:

اعضای شورای شهر در یک سال باقیمانده عملکرد خود را جبران کنند

اعضای شورای شهر در یک سال باقیمانده عملکرد خود را جبران کنند

ایسنا/خوزستان نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرصت کوتاه خدمت در شورای شهر، گفت: جبران حقوق مردم بسیار اهمیت دارد، بنابراین اگر فردی بدهکار مردم یک شهر، یک استان یا یک کشور شود باید چه کار کند؟ کسانی که متصدی مسئولیت اجتماعی می‌شوند همیشه باید به فکر روز قیامت باشند.

آیت‌الله محسن حیدری در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر اهواز که امروز (۲۶ شهریورماه) برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته وحدت اظهار کرد: اندیشه هفته وحدت به قبل از انقلاب برمی‌گردد و برای اولین بار از فکر ناب مقام معظم رهبری برگرفته شد.  حدود ۴۶ سال از عمر هفته وحدت می‌گذرد و باید بررسی شود چقدر اثر و برکات داشته و چه خطراتی درک کرده و چه موانعی داشته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این مناسبت‌های دینی فرصت خوبی برای شناخت شخصیت‌های مقدس هستند که در راس‌شان خاتم‌الانبیا(ص) است و باید ایشان را بهتر بشناسیم زیرا بهترین منبع معرفت قرآن است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حقایق توبه گفت: طبق فرمایش قرآن کریم کسی که بعد از عملی احساس پشیمانی و توبه کند و رفتار خود را اصلاح کند، خداوند هم آمرزنده و رحیم است و او را می‌بخشد اما اگر زمینه گناه پیش بیاید و باز مرتکب گناه شود، این توبه نیست.

آیت‌الله حیدری بیان کرد: حق‌الناس از همه چیز مهم‌تر است. شاید خداوند از دیگر اشتباه‌های انسان‌ها بگذرد اما اگر حق‌الناس بر گردن انسان باشد امکان بخشش نیست و باید خود آن فرد ببخشد. شاید حتی اگر انسان مفاسد اخلاقی انجام داده باشد خداوند او را ببخشد اما در مورد حق‌الناس این گونه نیست  و برخی گناهان به هیچ وجه آمرزیده نمی‌شوند.

وی افزود: جبران حقوق مردم بسیار اهمیت دارد بنابراین اگر فردی بدهکار مردم یک شهر، یک استان یا یک کشور شود باید چه کار کند؟ کسانی که متصدی مسئولیت اجتماعی می‌شوند همیشه باید به فکر روز قیامت باشند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که شهردار، عضو شورا، فرماندار، استاندار و... می‌شود باید توجه کند حتی اگر در این دنیا کسی او را محاسبه نکند باید به فکر روز قیامت باشد و برای تک تک عملکردهای خود، پرونده خواهد داشت.

حیدری ادامه داد: فرشته‌ها اعمال، افکار ذهن، ترک فعل‌ها و همه‌ چیز را می‌نویسند و بعد انسان روز قیامت متوجه نامه اعمال خود می‌شود و از کارهای خود تعجب می‌کند. باید هر شب خود را محاسبه کنیم و بینیم چقدر بدهکار مردم هستیم؟

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید کاری کنیم فرصت از بین برود و نتوانیم جبران کنیم، گفت: این دوره شورای شهر کمتر از یک سال فرصت برای خدمت دارد و اعضا باید هر چه بتوانند در این مدت جبران کنند و بعد از آن نمی‌توان جبران کرد. اگر فرض هم کنیم برای دور بعدی هم صددرصد رای بیاورید و چهار سال دیگر توفیق خدمت پیدا کنید اما مگر با حضرت عزرائیل قرارداد دارید؟

وی با گرامیداشت یاد شهدا و هفته دفاع مقدس عنوان کرد: باید سعی کنیم از مسیر شهدا منحرف نشویم؛ وای بر ما اگر از این مسیر منحرف شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha