• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062616598
  • خبرنگار : 71415

پرواز هواپیماهای نظامی روس نزدیک آلاسکا برای چهارمین بار از زمان ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱

پرواز هواپیماهای نظامی روس نزدیک آلاسکا برای چهارمین بار از زمان ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱

نهاد نظامی مشترک میان آمریکا و کانادا اعلام کرد روز یکشنبه هواپیماهای نظامی روس را در نزدیکی سواحل منطقه آلاسکا شناسایی کرده و این چهارمین بار از زمان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ است که یک چنین رویدادی اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، فرماندهی دفاع هوا-فضای آمریکای شمالی موسوم به «نوراد» که یک نهاد نظامی مشترک بین ایالات متحده و کانادا است اعلام کرد روز یکشنبه ۲ فروند هواپیمای نظامی روسیه‌ای از مدل ایلوشین IL-۳۸ حین انجام عملیات در منطقه شناسایی پدافند هوایی آلاسکا مورد شناسایی و رهگیری قرار گرفتند.

طبق بیانیه این نهاد نظامی، این هواپیما در حریم هوایی بین‌المللی باقی ماند و به حریم هوایی آمریکا یا کانادا وارد نشد و اینکه این فعالیت هواپیماهای روس در منطقه شناسایی پدافند هوایی آلاسکا به صورت معمول رخ داده و گمان برده نمی‌شود تهدیدآمیز باشند.

به نوشته «فاکس نیوز» نوراد تصریح کرد هواپیماهای نظامی روسیه در هفت روز گذشته سه مرتبه دیگر در روزهای چهارشنبه، جمعه و شنبه چنین مانورهایی را در این حوزه داشتند اما همچنان در حریم هوایی بین‌المللی باقی ماندند و به عنوان یک تهدید در نظر گرفته نشدند.

نوراد روز چهارشنبه گذشته بود که نخستین بار اعلام کرد ۲ هواپیمای نظامی روسیه را در این منطقه شناسایی کرده است.

طبق اعلام این فرماندهی نظامی مشترک واشنگتن و اتاوا، روز جمعه ۲ فروند هواپیمای روسیه‌ای توپولف TU-۱۴۲ در این منطقه نزدیک به آلاسکا شناسایی شدند. روز شنبه نیز ۲ فروند هواپیمایی ایلوشین IL-۳۸ روسیه در این حوزه مورد رهگیری قرار گرفتند.

فرماندهی نوراد می‌گوید برای شناسایی و رهگیری پرنده‌های نزدیک شونده به حریم آلاسکا از یک شبکه چند لایه پدافندی به همراه ماهواره‌ها، رادارهای مستقر بر زمین و هوابرد و جنگنده‌ها استفاده می‌کند.

نوراد اوایل تابستان امسال اعلام کرد برای نخستین بار ۲ فروند هواپیمای نظامی روسیه‌ای و ۲ بمب‌افکن چینی را حین پرواز در نزدیکی آلاسکا رهگیری کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha