• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403062616510
  • خبرنگار : 50022

دستگیری فروشندگان دستگاه سرقت اطلاعات بانکی در البرز

دستگیری فروشندگان دستگاه سرقت اطلاعات بانکی در البرز

ایسنا/البرز فرمانده انتظامی ساوجبلاغ از شناسایی و دستگیری دو نفر از فروشندگان دستگاه اسکیمر ‏توسط پلیس فتای این شهرستان خبر داد.‏

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی سلیمانی روز دوشنبه ۲۶ شهریور در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای رصد و پایش فضای سایبری، کارشناسان پلیس فتای شهرستان ساوجبلاغ متوجه فروش دستگاه‌های اسکیمری(کپی کارت بانکی) توسط افرادی در سطح این شهرستان شدند.

وی افزود: در بررسی و انجام اقدامات اطلاعاتی و مهندسی اجتماعی کارشناسان پلیس فتای ساوجبلاغ مشخص شد افراد مورد نظر در حساب کاربری خود تبلیغات فراوانی را در خصوص فروش دستگاه اسکیمری به افراد سودجو می نماید که سرانجام با اقدامات تخصصی، مخفیگاه متهمان در شهر جدید مهستان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی‌های تکمیلی ماموران به جرم خود مبنی بر تهیه دستگاه‌های اسکیمری از استان‌های غربی کشور و تبلیغات فروش در صفحه اینستاگرامی خود اعتراف کردند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه شناسایی خریداران و کلاهبرداران اسکیمری در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این شهرستان قرار دارد، اظهار کرد: متهمان تاکنون اقدام به فروش چهار دستگاه اسکیمر کرده و در بازرسی از منزل آنان، تعداد چهار دستگاه اسکیمر، ۷۰ عدد کارت بانکی خام برای کپی کارت‌های شهروندان، دو دستگاه گوشی تلفن همراه، یک دستگاه لپ تاپ، یک دستگاه کارتخوان و تعدادی حافظه جانبی و سیم کارت کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ در پایان با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه کارت خوان حتماً رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمزهای بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنند. فروشنده موظف است که دستگاه کارتخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha