• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403062616507
  • خبرنگار : 50117

یک فعال سیاسی:

رویکرد استاندار اصفهان، توسعه‌گرا باشد/ استاندار باید سابقه مدیریت در سطح ملی داشته باشد

رویکرد استاندار اصفهان، توسعه‌گرا باشد/ استاندار باید سابقه مدیریت در سطح ملی داشته باشد

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی گفت: رویکرد استاندار آینده اصفهان باید توسعه‌گرا باشد و به توسعه دانش‌بنیان و کارآفرینانه توجه ویژه داشته باشد.

محمود حسینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ملاک‌هایی که باید در انتخاب استاندار آینده اصفهان در نظر گفته شود، اظهار کرد: استاندار اصفهان باید شرایطی داشته باشد تا بتواند به‌عنوان نفر اول استان در تصمیم‌گیری‌ها حرف نخست را بزند و به همین منظور و با توجه به چالش‌هایی که اصفهان در ۸ سال آینده با آن مواجه است باید شخصی مسلط به مسائل و مشکلات اصفهان انتخاب شود تا معضلات استان را بتواند مرتفع کند.

وی افزود: شخصی که استاندار اصفهان می‌شود باید با مبحث توسعه و آخرین نظرات توسعه پایدار آشنا و در این باره تجربه هم داشته باشد. استاندار باید با قانون اساسی و قوانین بالادستی و وظایف و اختیارات استانداران آشنا باشد.

این فعال سیاسی گفت: استاندارِ انتخابی باید با فرهنگ و تمدن اصفهان و سابقه فرهنگی آن آشنا و از تاریخ و جغرافیای استان و ظرفیت‌های بومیِ جریان‌های اجتماعی اطلاع داشته باشد.

حسینی تصریح کرد: استاندار باید سابقه مدیریت ارشد در سطح ملی داشته باشد و چون استاندار مسئول تأمین امنیت در استان است باید با مبحث امنیت ملی آشنا بوده و مخصوصاً آسیب‌پذیری‌های امنیت استان اصفهان را بشناسد.

وی به ویژگی‌های فردی که استاندار آینده اصفهان باید از آن برخوردار باشد اشاره کرد و گفت: استاندار باید دارای روحیه محروم‌نوازی و محرمیت‌زدایی باشد و قدرت تعامل و چانه‌زنی با مدیران ارشد ملی و استانی را داشته باشد. همچنین استاندار لازم است قدرت تعامل با اقشار مختلف مردم، جریانات اجتماعی و به ویژه کانون‌های تأثیرگذار استانی را داشته باشد.

این فعال سیاسی ادامه داد: استاندار باید دارای قدرت تصمیم‌گیری به موقع باشد و قوانین و مقررات را با قدرت اجرا کند. اهل خلاقیت و نوآوری باشد و قدرت نه گفتن به خواسته‌های نامتعارف فردی و گروهی و باندهای قدرت و ثروت را داشته باشد و اهل زد و بندهای باندی و جناحی نباشد.

حسینی افزود: رویکرد استاندار اصفهان باید توسعه‌گرا باشد و به توسعه دانش‌بنیان و کارآفرینانه توجه ویژه داشته باشد. به حفظ و صیانت از محیط‌زیست و منابع طبیعی استان باور داشته و روی این موضوع ایستادگی کند. استاندار باید بتواند جامعه مدنی، تشکل‌ها، احزاب و انجمن‌ها و شوراها را حمایت و تقویت کند.

وی با بیان اینکه استاندار آینده اصفهان باید به پاکدستی و پاکدامنی اشتهار داشته و اهل شایسته گزینی باشد، گفت: استاندار باید از نظر کارشناسان بهره ببرد و در استان سرمایه اجتماعی داشته باشد، خوش نام بوده و توسط نخبگان شناخته شده باشد. استاندار باید باور داشته باشد که نفر اول تصمیم‌گیری استان است و همه دستگاه‌ها موظف هستند با استاندار همکاری کنند تا وحدت در استان حاکم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha