• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403062616462
  • خبرنگار : 50673

تفاهم‌نامه احداث دو مجتمع پتروشیمی سبز در جزیره قشم امضا شد

تفاهم‌نامه احداث دو مجتمع پتروشیمی سبز در جزیره قشم امضا شد

ایسنا/هرمزگان نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم از امضای تفاهم‌نامه ساخت دو مجتمع پتروشیمی سبز در جزیره قشم با مشارکت شرکت پتروشیمی زیست سبز پلیمر خبر داد.

یاسر سلیمانی نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم امروز دوشنبه ۲۶ شهریور، با بیان این‌مطلب، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه مهم در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، بین شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم و شرکت مجتمع پتروشیمی زیست سبز پلیمر به امضا رسید. 

وی ادامه داد: امضای این تفاهم‌نامه، نویدبخش آغاز دورانی جدید در صنعت پتروشیمی کشور و حرکت به سوی تولید محصولات سبز و دوستدار محیط زیست در جزیره جهانی، فناور و نوآور قشم خواهد بود.

به گفته نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم، این دو مجتمع صنعتی پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه ۱۸۰ هزار تُن، می‌توانند پلیمرهای زیست تخریب‌پذیر از جمله PBAT (پلی‌بوتیلن آدیپات-کو-ترفتالات)، PAS (پلی‌آسلاکتیک اسید) و BDO (بوتان دی‌اول) را در مناطق صنعتی کاوه و سلخ جزیره قشم تولید کنند. 

وی یادآور شد: بهره‌برداری از این پروژه به عنوان نخستین مجتمع تولید پلیمرهای زیست‌ تخریب‌ پذیر درایران و خاورمیانه، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالا و کاهش وابستگی به واردات محصولات پتروشیمی، شرایط ویژه‌ای برای اشتغال ۴۰۰ نیروی جوان و متخصص کشورمان به طور مستقیم و ۲۰۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم را به همراه خواهد داشت. 

به گفته سلیمانی، ایران با اجرای این پروژه در ردیف کشورهای تولیدکننده اصلی پلیمرهای زیست تخریب‌پذیر جهان قرار می‌گیرد و جایگاه خود را در بازارهای جهانی محصولات سبز تقویت خواهد کرد. 

وی با تاکید بر اینکه این دستاورد بزرگ، نتیجه تلاش‌ مستمر دولت و بخش خصوصی برای توسعه صنعت پتروشیمی کشور و حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان محسوب می‌شود، افزود:امضای این تفاهم‌نامه مهم، نویدبخش آینده‌ای روشن برای صنعت پتروشیمی ایران است و با حمایت از چنین پروژه‌هایی، علاوه بر کمک به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، می‌توان ایران را به قطب تولید محصولات سبز در منطقه تبدیل کرد.

به گزارش ایسنا، در آئین امضای این تفاهم‌نامه، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور، یاسر سلیمانی نائب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه منطقه آزاد قشم و عبدالامیرمنصوری رییس هیات مدیره شرکت مجتمع پتروشیمی زیست سبز پلیمر حضور داشتند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha