• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403062616439
  • خبرنگار : 50024

رفع محدودیت دسترسی ایران به برچسب حرارتی واکسن

رفع محدودیت دسترسی ایران به برچسب حرارتی واکسن

ایسنا/البرز رئیس اداره ارتباطات علمی  و همکاری‌های  بین‌المللی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: دریافت برچسب‌های حرارتی واکسن(VVM) برای استفاده بر روی واکسن‌های فلج اطفال، صرفه جویی ۱۸۶ میلیارد ریالی برای کشور به همراه داشته است.

رایناک قادری  با اشاره به دریافت برچسب‌های حرارتی واکسن(VVM) برای واکسن فلج اطفال اظهار کرد: این مهم سبب می‌شود تا  موسسه رازی بتواند بر چالش‌های ناشی از تحریم‌های شدید ایالات متحده که دسترسی به این برچسب‌های حرارتی را برای تقریباً دوسال محدود کرده بود، فائق آید.

وی دستیابی به این برچسب‌ها را پیشرفتی چشمگیر برای بخش بهداشت عمومی ایران عنوان کرد و افزود: این دستاورد حاصل تلاش مشترک چندین وزارتخانه ایران، سازمان بهداشت جهانی (WHO)، معاونت برنامه ریزی و پشتیبانی و مدیریت بازرگانی موسسه رازی است.

به گزارش ایسنا به نقل از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، رئیس اداره ارتباطات علمی  و همکاری‌های بین‌المللی موسسه رازی خاطرنشان کرد: نیاز به برچسب‌های حرارتی  VVM از قوانین ملی و بین المللی است که استفاده از این برچسب‌ها را روی ویال‌های واکسن فلج اطفال الزامی می‌کند. در همین راستا در پاسخ به درخواست‌های فوری معاونت تولید فراورده‌های بیولوژیک انسانی، مقامات ایرانی مذاکرات دیپلماتیک و پشتیبانی گسترده‌ای را برای تسهیل واردات این برچسب‌های ضروری انجام دادند.

وی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت با ایجاد روش‌های پرداخت منحصربه‌فرد که امکان انجام معاملات موثر و اجتناب از مسائل احتمالی انتقال ارز را فراهم می‌کرد، نقش مهمی در این فرآیند ایفا کرد.

قادری تصریح کرد: در پی بحث‌های جامع در خصوص ترخیص کالا از گمرک و رسیدگی تخصصی مورد نیاز برای محموله حساس به دما، برچسب‌های  حرارتی VVM در مرداد ماه ۱۴۰۳ با موفقیت به موسسه رازی تحویل داده شد.

وی انجام این پروژه موفقیت آمیز را با صرفه جویی حدود ۱۸۶ میلیارد ریالی موسسه رازی در راستای جلوگیری از خروج ارز از کشور عنوان کرد و گفت: این دستاورد، گامی حیاتی در حفاظت از یکپارچگی تلاش‌های ایمن‌سازی ایران، به‌ویژه در پرتو چالش‌های جاری ناشی از تحریم‌های بین‌المللی است.

رئیس اداره ارتباطات علمی  و همکاری های  بین‌المللی موسسه رازی ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران این طرح افزود: امید است با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال شده، گام‌های مثبتی در جهت اعتلای سلامت عمومی در ایران برداشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha