• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062616418
  • خبرنگار : 71588

سردرگمی نهادهای امنیتی و نظامی اشغالگر درباره موشک یمن

سردرگمی نهادهای امنیتی و نظامی اشغالگر درباره موشک یمن

رسانه‌های عبری گزارش دادند تاکنون نهادهای امنیتی و نظامی نمی‌دانند پس از پرتاب موشک از سوی یمن به سمت تل‌آویو، دقیقاً چه اتفاقی افتاده است.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند پس از گذشت ۲۴ ساعت از شلیک موشک از سوی یمن به سمت تل‌آویو مؤسسه‌های امنیتی و نظامی نمی‌دانند دقیقاً چه رخ داده است.

براساس گزارش شبکه المنار، رسانه‌های مذکور همچنین گزارش دادند به‌رغم شلیک چندین موشک رهگیر توسط سامانه‌های «ختس» و «گنبد آهنین» به سمت موشک یمنی‌ها رهگیری موفقی صورت نگرفت.

در همین راستا، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت فاش کرد اگر نبرد در مرزها کافی نباشد، جبهه یمنی نیز می‌آید و بارها سامانه‌های رهگیر رژیم صهیونیستی را به چالش می‌کشد، همانطور که صبح دیروز در منطقه مرکزی اتفاق افتاد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز (یکشنبه) اعلام کرد ارتش یمن در عملیاتی یک هدف نظامی را در منطقه یافا (تل‌آویو) با موشک بالستیک فراصوت هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: «یگان موشکی ما با یاری خداوند عملیات نظامی ویژه‌ای را اجرا کرد که در آن یک هدف نظامی در منطقه «یافا» در فلسطین اشغالی هدف قرار گرفت. این عملیات با یک موشک بالستیک جدید فراصوت انجام شد که در اصابت به هدف خود موفق عمل کرد و سامانه‌های پدافندی دشمن در رهگیری و مقابله با آن شکست خوردند.»

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای در این باره و با اذعان به شکست سامانه‌های پدافندی این رژیم در رهگیری موشک یمنی‌ها اعلام کرد: «تحقیقات اولیه حاکی از آن است موشک شلیک شده توسط یمن در آسمان منفجر شده و ترکش‌های آن به ایستگاه مترو «مودیعین» در نزدیکی فرودگاه بن‌گوریون اصابت کرده است.»

پیشتر موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اذعان کرد: «حوثی‌ها (انصارالله) توانستند توانمندی‌های موشکی خود را توسعه دهند و به مرکز اسرائیل برسند. این واقعیت تهدید حوثی‌ها برای اسرائیل را افزایش می‌دهد و به تهدید پهپادها اضافه می‌شود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha