• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403062616397
  • خبرنگار : 50038

ملایر؛ مقصد این روزهای گردشگری

ملایر؛ مقصد این روزهای گردشگری

ایسنا/همدان ملایر، شهرستانی تاریخی با دیدنی‌های بسیار و جاذبه‌های تاریخی ارزشمند و نیز به مهد هنر منبت‌کاری و ساخت مبل در سراسر ایران شهره است.

به گزارش ایسنا؛ این شهرستان زیبا در غرب کشور، عنوان دومین شهر بزرگ استان همدان را به واسطه‌ جمعیتی که در خود جای داده، کسب کرده است، باستان‌شناسان، پیشینه‌ زندگی بشر در این سرزمین را برابر با تمدن عیلامیان عنوان کرده‌اند.

ملایر؛ مقصد این روزهای گردشگری

امسال جشنواره‌های تابستانی شهرستان ملایر با محوریت پنجمین جشنواره ملی مبلمان و منبت از ۱۵ شهریور آغاز شده و تا ۱۵ مهرماه در حال برگزاری است.

جشنواره بادام روستای ضربعلی، جشنواره غذا به همت مجمع خیرین سلامت، دوازدهمین جشنواره خوشه برتر، برپایی نمایشگاه خودروهای کلاسیک به همت هیئت اتومبیلرانی، جشنواره آلبالوی شهر زنگنه، جشنواره گردو و بادام علی آباد دمق، جشنواره شوریجات و ترشیجات شهر سامن، جشنواره ملی شیر پزی و جشنواره فرش ازاندریان از جمله این جشنواره‌ها به شمار می‌رود.

ملایر؛ مقصد این روزهای گردشگری

فروش سه هزار میلیارد ریال از محصولات هنرمندان ملایری

فرماندار ملایر گفت: مشاهدات و گزارشات حاکی از موفقیت های چشمگیر جشنواره‌های امسال نسبت به گذشته است و دهه اول جشنواره‌های تابستانی بخصوص جشنواره ملی مبلمان و منبت به خوبی و با کیفیت مطلوب سپری شد.

سلمان اسماعیلی در جلسه بررسی روند برگزاری جشنواره‌های تابستانی ملایر، افزود: مشاهدات نشان می‌دهد موفقیت‌های چشمگیری نسبت به دوره‌های قبل داشته‌ایم، بیش از ۴۰ هزار شهروند ملایری بصورت مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت مشغول به کار هستند، این میزان اشتغال‌زایی و رضایتمندی، همان تلاش برای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» است.

این مقام مسئول اظهار کرد: همچنین گزارشات میدانی حاکی از فروش بسیار خوب در حوزه مبلمان و منبت در شهرستان است و بنابر برآورد اولیه اتحادیه درودگران در دهه اول جشنواره حداقل سه هزار میلیارد ریال از محصولات هنرمندان ملایری به فروش رفته است، علاوه بر این شاهد فعال شدن بسیاری از کسبه‌ها و اصناف مرتبط مثل رستوران‌ها و مراکز اقامتی شهرستان هستیم.

فرماندار ملایر گفت: قطعا و بدون تردید حفظ هنجارهای اجتماعی و ارزش های دینی و فرهنگی در برگزاری جشنواره‌ها مطالبه جدی ماست و دست اندرکاران باید به مثابه یک خط قرمز به این امر توجه کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: شهرجهانی ملایر، شهر جشنواره‌هاست و بایستی مسئولین برای امر مهم نشاط آفرینی در جامعه تمام همت خود را بکار ببرند، اختتامیه جشنواره هم  باید در شأن مردم و فرهنگ پرور ملایر و مسافران برگزار شود که برنامه‌ریزی توسط ستاد جشنواره به خوبی صورت خواهد گرفت.

ضرورت ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی هنرمندان ملایر

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی برای فروش محصولات هنرمندان شهرستان ملایر تاکید کرد.

دکتر احمد آریایی نژاد در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان، بحث اسکان و اقامت در سطح شهرستان، توجه ویژه به پتانسیل گردشگری شهر سامن با وجود ظرفیت موجود و بحث راه‌اندازی و توسعه و رونق مجموعه دستکند سامن را خواستار شد.

وی اظهار کرد: برای مباحث گردشگری باید برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد و مشخص شود از چه نقطه‌ای به چه نقطه‌ای رسیده‌ایم، همچنین اجرای تورهای آشناسازی، گردشگری سلامت و مذهبی، وجود راویان و راهنماها و استفاده از ظرفیت سایر نهادها، باید در اولویت کاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان قرار بگیرد.

آریائی نژاد خاطرنشان کرد: سه محور به صورت ویژه در دستور پیگیری هستند که شامل کشاورزی صمت و محور گردشگری است، از سوی دیگر در همه حوزه‌ها اعم از مذهبی و سلامت، شهرستان ملایر دارای آثار تاریخی، فرهنگی، طبیعی، مذهبی و دست ساز بسیار عالی است.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود و اقدامات موثری که در حال انجام است.

ملایر؛ مقصد این روزهای گردشگری

 محسن معصوم علیزاده افزود: از جمله این موارد می توان به راه‌اندازی مجموعه تفریح توریستی جهان کوچک، مجموعه دستکند سامن، حمایت از هنرمندان صنایع دستی، کسب عناوین و برندهای جهانی انگور و مبلمان منبت و برگزاری جشنواره های متعدد، اشاره کرد.

ملایر؛ مقصد این روزهای گردشگری

وی با اشاره به اینکه وحدت و حمایت مسئولین و شهرداری ملایر، آینده گردشگری خوبی برای این شهرستان رقم می‌زند، گفت: در بحث رونق گردشگری معتقد هستیم که باید برنامه داشت و اگر برنامه باشد خوب و مطلوب حرکت خواهیم کرد.

این مقام مسئول از تهیه طرح جامع گردشگری استان و حرکت و بر مبنای طرح جامع همچنین پیگیری تامین اعتبارات بیشتر و استفاده از حمایت نمایندگان و توجه به پراکندگی گردشگری خبر داد.

سفر قریب‌الوقوع وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ملایر

با دعوت حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادی خواه و دکتر آریایی نژاد، نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، سید رضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بازدید از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی شهرستان به زودی به ملایر سفر خواهد کرد.

ملایر؛ مقصد این روزهای گردشگری

ملایر؛ مقصد این روزهای گردشگری

ملایر؛ مقصد این روزهای گردشگری

ملایر؛ مقصد این روزهای گردشگری

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha