• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062616393
  • خبرنگار : 90057

ال‌ پائیس: تعداد مردانی که به خارج از اوکراین فرار می‌کنند رو به افزایش است

ال‌ پائیس: تعداد مردانی که به خارج از اوکراین فرار می‌کنند رو به افزایش است
بیلبورد جذب سرباز در اوکراین

روزنامه اسپانیایی ال‌ پائیس گزارش داد: مردان اوکراینی به منظور جلوگیری از گرفتار شدن توسط مراکز اجباری (TCC) و اعزام به خط مقدم جنگ، از کشور فرار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، این روزنامه در گزارش مفصلی از وضعیت فعلی مردان در اوکراین نوشت: کی‌یف، مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله را از خروج از کشور در آغاز درگیری منع کرد و متخلفان تا ۱۲ سال زندان محکوم شدند. در ابتدا، مردان از سن ۲۷ سالگی به خدمت سربازی می‌رفتند، اما در ماه مه ۲۰۲۴، این آستانه به ۲۵ کاهش یافت.

به نوشته این روزنامه، قوانین برای خدمت وظیفه سخت‌تر شده است و آنها به طور فزاینده‌ای توسط کارکنان TCC، در خیابان‌ها به اجبار بازداشت می‌شوند.

یک سال و نیم پس از جنگ، انگیزه‌های استخدام در ارتش به اندازه کافی موفقیت آمیز نبوده که نیاز به سربازی اجباری را از بین ببرد. شدت حملات روسیه، به ویژه در استان‌هایی مانند خارکیف، همراه با درخواست‌های ضدحمله اوکراین در زاپوریژیا و خرسون، نشان می‌دهد که کی‌یف در آینده نزدیک به نیروهای اضافی نیاز خواهد داشت. آمارهای رسمی حاکی از آن است که امسال بیش از ۲۰۰ هزار پسر اوکراینی ۱۸ ساله خواهند شد.

در این گزارش آمده است: تعداد مردانی که به خارج از کشور فرار می‌کنند همچنان رو به افزایش است و رومانی به دلیل گشت‌زنی نه چندان سفت و سخت در مناطق مرزی و ملایمت نسبی نسبت به فراری‌ها، یکی از مقاصد اصلی است. 

به گفته پلیس رومانی، امسال جریان پناهجویان غیرقانونی به رومانی نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده است. از ژانویه، بیش از ۷۰۰۰ اوکراینی به طور غیرقانونی از مرز عبور کرده‌اند. از آغاز درگیری، رومانی بیش از ۱۵۰۰۰ مرد اوکراینی و مولداوی و اسلواکی ۲۹۰۰۰ تن را پذیرا بوده‌اند؛ مجارستان و لهستان آمار خود را در مورد سربازان فراری اوکراینی اعلام نکرده‌اند.

این مقاله همچنین داستان افرادی را که موفق به فرار شده‌اند به اشتراک گذاشته که شامل عبور به شدت خطرناک از رودخانه تیسا یا کوه‌های کارپات است. علاوه بر شرایط سخت طبیعی، گاردهای مرزی اوکراین ممکن است به سوی شهروندان فراری تیراندازی کنند. یک جوان ۲۰ ساله که با ال پائیس مصاحبه کرده، می‌گوید: ما آگاهانه خطر مرگ ناشی از فرار را می‌پذیریم، اما این خطر به اندازه‌ای که مقامات تصور می‌کنند بزرگ نیست. او و دو تن از دوستانش ۹ روز را صرف سفر به رومانی کردند. 

پناهجوی دیگر، دانشجوی سابق اودسا، ۱۱ روز طول کشید تا با یکی از دوستانش بعد از طی ۱۰۰ کیلومتر به رومانی رسید. او می‌گوید ۱۰ کیلومتر در روز برای آماده شدن برای این سفر می‌دوید.

 کسانی که این سفر را انجام داده‌اند، توصیه کرده‌اند: از مردم دوری کنید، در جنگل‌های انبوه سفر کنید، نقشه‌های آفلاین را دانلود کنید، قطب‌نما، دوربین دوچشمی و اسپری فلفل به همراه داشته باشید و به تنهایی سفر نکنید. داستان‌های پناهندگان شبیه سناریوهای هیجان‌انگیز برای بقا است؛ آنها در چادرهای استتار شده می‌خوابند تا شناسایی نشوند، صبح‌ها و عصرها غذاها و تنقلات می‌خورند و آب را از نهرهای کوهستانی جمع‌آوری می‌کنند و آن را با فیلتر تصفیه می‌کنند.

پناهجویان به ال پائیس گفتند: پنجره فرار از اواخر سپتامبر تا اوایل ماه مه بسته می‌شود. در غیر این صورت، تا حد مرگ یخ خواهید زد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha