• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062616391
  • خبرنگار : 71592

وزیر صهیونیست: عادی‌سازی روابط بدون شکست دشمنان در منطقه گسترش نمی‌یابد

وزیر صهیونیست: عادی‌سازی روابط بدون شکست دشمنان در منطقه گسترش نمی‌یابد

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی که قبلا وزیر خارجه این رژیم بود، تاکید کرد پیوستن کشورهای عربی بیشتر به توافقات عادی‌سازی روابط نیازمند شکست دشمنان است.

به گزارش ایسنا، «الی کوهن» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مطمئنم در آینده نزدیک، کشورهای بیشتری به توافقات عادی‌سازی روابط می‌پیوندند.

به نقل از وبگاه خبری عربی۲۱، کوهن که در زمان امضای توافقات عادی‌سازی روابط موسوم به پیمان ابراهیم وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بود، این پست خود را به تصویری از خود پیوست کرد که در حال افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین است.

اما کوهن هشدار داد این اتفاق تنها از طریق قدرت و فقط پس از آن می‌افتد که دشمنان تل‌آویو در خاورمیانه تسلیم شوند. او معتقد است کسی با طرف ضعیف صلح نمی‌کند.

کوهن مدعی شد رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به آنچه «محور شر» خواند باید با جامعه جهانی همکاری کند و این طریق ثبات، صلح و امنیت در منطقه حاکم می‌شود.

۱۳ اوت ۲۰۲۰ امارات و رژیم صهیونیستی، عادی‌سازی روابط میان خودد را اعلام کردند. کمتر از یک ماه بعد در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ بحرین هم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

توافقات ابراهیم ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ در کاخ سفید میان امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی با میانجیگری آمریکا امضا شد. این توافقات به معاهده صلح و عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک میان طرف‌های امضا کننده با رژیم صهیونیستی و اتخاذ تدابیری برای ممانعت از استفاده از خاک آنها برای حمله به طرف دیگر مربوط می‌شود.

۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ هم آمریکا بر توافق عادی‌سازی روابط میان مراکش و رژیم صهیونیستی نظارت داشت که همزمان با به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی صورت گرفت.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر امیدوار بود عربستان هم به پیمان ابراهیم ملحق شود مخصوصا که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به این پرونده توجه داشت و برای انجام آن تلاش کرد اما حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه که منجر به شهادت دهها هزار فلسطینی شد، این تلاش‌ها را ناکام گذاشت و عادی‌سازی روابط با عربستان دور از دسترس شد و شروطی هم به تحقق آن افزوده‌ شد.

وزیر انرژی اشغالگران همچنین افزود: من از سناتور لیندسی گراهام خواستم تا تحریم‌هایی را علیه کشورهایی که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در آن حضور دارد، اعمال کند.

این وزیر ادعا کرد: این باعث افزایش فشار بر حماس، آسیب رساندن به منابع مالی آن و کمک به امنیت جهانی خواهد شد.

وی افزود: ما به هر طریقی تلاش خواهیم کرد تا حماس را از روی زمین محو کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha