• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062616383
  • خبرنگار : 71496

همزمان با هشدارها درباره تنش احتمالی

نتانیاهو برگزاری جلسه‌ای برای بررسی شرایط فعلی مسجد الاقصی را خواستار شد

نتانیاهو برگزاری جلسه‌ای برای بررسی شرایط فعلی مسجد الاقصی را خواستار شد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی فردا-سه‌شنبه- موضوع شرایط موجود در مسجد الاقصی را با تعدادی از وزرا و روسای دستگاه‌های امنیتی مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی عصر یکشنبه تاکید کرد: «بنیامین نتانیاهو» (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) فردا جلسه بحث و بررسی فوری را درباره تغییر شرایط موجود در مسجد الاقصی با حضور تعداد محدودی از وزرای کابینه‌اش و روسای دستگاه‌های امنیتی برگزار خواهد کرد.

این شبکه عبری گزارش داد که نتانیاهو این جلسه بحث و بررسی را پس از آن برگزار خواهد کرد که دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی هشدار دادند، تغییری که ایتامار بن گویر، وزیر افراطی امنیت داخلی این رژیم در مسجد الاقصی اعمال می‌کند، ممکن است به بروز تنش بزرگی ختم شود.

نتانیاهو برگزاری جلسه‌ای برای بررسی شرایط فعلی مسجد الاقصی را خواستار شد
یورش بن گویر به مسجد الاقصی

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» نیز نوشت: نتانیاهو بر اساس درخواست برخی مسؤولان نظامی که درباره اقدامات بن گویر هشدار دادند، خواستار آن شد که فردا جلسه‌ای برای بحث و گفت‌وگو درباره شرایط موجود در مسجد الاقصی برگزار شود.

به نوشته آحارونوت، این گفت‌وگوها اختصاصی نبوده و به عنوان بخشی از بحث امنیتی گسترده‌ای در کنار مسائل مربوط به کرانه باختری انجام خواهد شد.

نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی پیش از این هشدار داده بودند که شرایط موجود به روابط تل‌آویو با کشورهای سنی میانه‌رو آسیب می‌زند.

نتانیاهو برگزاری جلسه‌ای برای بررسی شرایط فعلی مسجد الاقصی را خواستار شد
بن گویر ۲۲ مه ۲۰۲۴ با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش برد

بن گویر ۲۶ اوت بار دیگر برای برپایی مراسم تلمودی یهودیان در داخل مسجد الاقصی و احداث کنیسه‌ای در داخل مسجد فراخوان داد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: «اگر می‌توانستم کاری را که می‌خواهم انجام دهم، یک کنیسه هم در جبل الهیکل برپا می‌کردم، سیاست من این است که یهودی‌ها بتوانند در مسجد الاقصی مراسم دعا برگزار کنند.»

در پی این اظهارات بن گویر، دفتر نتانیاهو با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: موضعگیری رسمی اسرائیل همان است که موافق قوانین و اصولی است که از چند دهه قبل وجود داشته و شامل محدودیت دعای غیرمسلمان‌ها در مسجد الاقصی است و هیچ تغییری در شرایط موجود در این مسجد ایجاد نشده است.

بن گویر پنج‌شنبه «امیر ارزانی» افسری را که به تندورها اجازه ارتکاب اقدامات ناقض حقوق و متجاوزانه در داخل مسجد الاقصی داده بود، به عنوان فرمانده پلیس شهر قدس اشغالی منصوب کرد.

مدیریت امور مسجد الاقصی در دایره اختیارات مرکز اوقاف اسلامی شهر قدس بوده و برپایی نماز حق انحصاری مسلمانان است اما از سال ۲۰۰۳ پلیس رژیم صهیونیستی به صورت یکجانبه و بدون موافقت مرکز اوقاف اسلامی به شهرک‌نشین‌های صهیونیست اجازه یورش به مسجد الاقصی در تمامی روزهای هفته به جز روزهای جمعه و شنبه را داده است.

مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اواخر اوت افشا کرد که کابینه نتانیاهو برای اولین بار هزینه یورش شهرک‌نشین‌ها به مسجد الاقصی را تامین خواهد کرد.

به گزارش این رسانه عبری، کابینه مبلغ ۲ میلیون شکِل (حدودا معادل ۵۴۵ هزار دلار) از بودجه دفتر «آمیخای الیاهو» وزیر میراث را به این پروژه اختصاص خواهد داد و پیش‌بینی‌ می‌شود که در هفته‌های آتی تورهایی برای شهرک‌نشین‌ها گذاشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha