• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403062616354
  • خبرنگار : 71654

سفر پرسرعت «پولاریس داون» از منظر ایستگاه فضایی بین‌المللی

سفر پرسرعت «پولاریس داون» از منظر ایستگاه فضایی بین‌المللی

تصویر قابل توجهی که توسط یک فضانورد در ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) ثبت شده است، کپسول کرو دراگون پولاریس داون اسپیس ایکس را نشان می‌دهد که اوایل صبح یکشنبه در حالی که با چهار سرنشین به خانه بازمی‌گشت با سرعت زیاد وارد جو زمین شد.

به گزارش ایسنا، بررسی دقیق این تصویر که توسط دان پتیت(Don Pettit) که به تازگی وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شده، ثبت شده است، رگه‌ای از نور کرو دراگون را نشان می‌دهد که برخی از نورهای شهری نیز در پس‌زمینه قابل مشاهده هستند. ماموریت پنج روزه پولاریس داون چهار فضانورد غیرحرفه‌ای را به فضا برد و اولین پیاده‌روی فضایی با بودجه خصوصی را انجام داد و در عین حال انسان‌ها را به دورترین نقطه از زمین از زمان ماموریت‌های آپولو در پنج دهه پیش فرستاد.

به نقل از دیجیتال‌ترندز، پتیت در پستی در شبکه اجتماعی ایکس همراه با انتشار تصویر نوشت: ورود پولاریس داون امروز صبح. من تصویر آن را در ساعت ۷:۲۳ صبح به وقت گرینویچ از کوپولا در ایستگاه فضایی بین‌المللی ثبت کردم. علاوه بر مسیر ورود رنگارنگ بر فراز فلوریدا، شکل مخروطی اصلی کپسول اژدها نیز قابل مشاهده است.

پتیت می‌گوید که از یک دوربین نیکون Z۹ و یک لنز ۲۰۰ میلی‌متری برای گرفتن عکس از ماژول هفت پنجره‌ای ایستگاه، که بهترین نماها را از زمین و فراتر از آن ارائه می‌کند، استفاده کرده است.

سفر پرسرعت «پولاریس داون» از منظر ایستگاه فضایی بین‌المللی

متیو دومینیک(Matthew Dominick)، یکی از فضانوردان ناسا و ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی، همچنین با ارسال پستی در شبکه اجتماعی ایکس، صحنه را در ایستگاه فضایی بین‌المللی هنگامی که پتیت عکس گرفته است، توصیف کرد.

او نوشت: بسیاری از ما امروز صبح در کوپولا جمع شده بودیم تا شاهد بازگشت پولاریس داون به زمین باشیم. تماشای ثبت این عکس توسط پتیت در میان پنج فرد دیگری که در کوپولا حضور داشتند، لذت بخش بود. در واقع، من فکر می‌کنم اینکه افراد زیادی درگیر این بازگشت شده بودند، به او کمک کرد تا جای خود را محکم کند و در نتیجه دوربین را برای عکسبرداری ثابت نگه دارد.

پتیت ۶۹ ساله، مسن‌ترین فضانورد فعال ناسا است. او هفته گذشته همراه با فضانوردان الکسی اوچینین(Alexey Ovchinin) و ایوان واگنر(Ivan Vagner) با فضاپیمای روسی سایوز وارد ایستگاه فضایی شد.

این چهارمین پرواز فضایی پتیت است. این فضانورد باتجربه در طول ماموریت‌های قبلی خود به خاطر ثبت تصاویر چشمگیر از مدار، شهرت زیادی کسب کرده است، بنابراین می‌توانیم در طول شش ماه آینده منتظر محتوای جذاب بیشتری از او باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha