• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403062616333
  • خبرنگار : 71443

پیام حمله یمن به تل‌آویو برای غرب

پیام حمله یمن به تل‌آویو برای غرب

یک کارشناس و تحلیلگر سیاسی حمله ارتش یمن به سرزمین‌های اشغالی را حامل پیامی برای آمریکا و غرب دانست تا به جای ایجاد تنش در منطقه، رژیم صهیونیستی را متقاعد کنند که غزه را ترک کند و دست از حملات به لبنان بردارد.

به گزارش ایسنا، ارتش یمن روز یکشنبه اعلام کرد یک هدف نظامی را در منطقه یافا (تل‌آویو) در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با موشک بالستیک فراصوت هدف قرار داده است که به گفته آنها، عملیات موفقیت‌آمیز بود و سامانه‌های پدافندی دشمن در رهگیری و مقابله با آن شکست خوردند.

روح‌الله مدبر، کارشناس  و تحلیلگر سیاسی-اقتصادی در گفت‌وگو با خبرگزاری نووستی گفت: حمله انصارالله یمن حامل پیامی به آمریکا و کشورهای غربی است تا اسرائیل را متقاعد کنند که نوار غزه را ترک و توافق آتش‌بس کامل را امضا کند.

وی تصریح کرد: تنها راه این است که آمریکا و انگلیس به جای ایجاد تنش و بحران (در منطقه) و حمایت از اسرائیل، آن را متقاعد کنند که غزه را ترک و از هرگونه حمله به لبنان و به‌ویژه جنوب لبنان خودداری کند و اسرائیل را به آتش‌بس کامل هدایت کنند. این حمله یک پیام صریح به اسرائیل، ایالات متحده، فرانسه و انگلیس است.

به گفته این کارشناس، حمله روز یک‌شنبه ارتش یمن به معنای دستیابی آن به قدرت بالای تکنولوژیک در حوزه نظامی است.

وی در ادامه تاکید کرد: موشک تولید شده توسط انصارالله با دور زدن کشتی‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی توانست ۲۰۰۰ کیلومتر را بدون رهگیری تا اسرائیل طی کند که نشان می‌دهد انصارالله به تنهایی توانسته به بسیاری از موشک‌ها دست یابد.

مدبر همچنین خاطرنشان کرد: امروز جنبش‌های دیگری وجود دارند که قادر به مقابله با اسرائیل و دسترسی به فناوری‌های پیشرفته هستند.

ارتش یمن پس از انجام این حمله در بیانیه‌ای اعلام کرد: این موشک مسافتی در حدود ۲۰۴۰ کیلومتر را ظرف ۱۱ دقیقه و نیم طی کرد و موجب هراس و وحشت محافل صهیونیستی شد به شکلی که برای اولین بار در تاریخ دشمن صهیونیستی، بیش از ۲ میلیون صهیونیست به پناهگاه‌ها رفتند.

در ادامه این بیانیه آمده است: موانع جغرافیایی، حملات آمریکا و انگلیس، سامانه‌های رصد و جاسوسی و مقابله هرگز مانع از آن نخواهد شد که یمن مقتدر وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی خود در یاری رساندن به ملت فلسطین را انجام ندهد و در حالی که در آستانه اولین سالروز عملیات مبارک هفتم اکتبر قرار دادیم، دشمن اسرائیلی باید منتظر حملات بیشتری و عملیات‌ ویژه آتی از جمله پاسخ به حمله جنایتکارانه‌اش به شهر الحدیده و استمرار عملیات پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین باشد.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز پس از این حمله با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند حمله ارتش یمن به عمق سرزمین‌های اشغالی بیانگر حق امت، ملت‌ها و آزاده‌های آن در دفاع از فلسطین، قدس و مسجدالاقصی است.

گروه‌های مقاومت فلسطین در این بیانیه همچنین از تمام مردم فلسطین، امت و آزادگان جهان خواستند مقاومت را با همه روش‌ها، اشکال و ابزار آن تشدید کنند و با تروریسم صهیونیستی - آمریکایی مقابله کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha