• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403062616293
  • خبرنگار : 50117

دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان:

استاندار آینده اصفهان باید فراجناحی باشد

استاندار آینده اصفهان باید فراجناحی باشد

ایسنا/اصفهان دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان گفت: بحث‌های سیاسی و جناحی در اصفهان به هیچ وجه جواب نمی‌دهد و استاندار باید فردی متعادل و میانه‌رو باشد تا بتواند از تمام ظرفیت جناح‌های سیاسی استفاده کند.

رسول حامدیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره ملاک‌های انتخاب استاندار اصفهان از سوی رئیس‌جمهور، اظهار کرد: استاندار چون محور مسائل استان است و نماینده عالی دولت محسوب می‌شود، باید فردی مسلط و با تجربه و قوی باشد تا بتواند خواسته‌های مردم و نخبگان را با یکدیگر هماهنگ کند و ارتباط قوی با مرکز دولت داشته باشد تا مسائل زیادی که در سالیان گذشته در استان اصفهان روی هم جمع شده است مانند معضل کمبود آب، فرونشست زمین و ... مرتفع شود.

وی افزود: توده مردم به این مسائل حساسیت خاصی دارند و استاندار آینده باید بتواند با وفاقی که در استان ایجاد می‌کند و ارتباط‌گیری اصولی با مجموعه دولت این مشکلات را حل کند. برخی از این مشکلات در سال‌های گذشته مزمن شده است که برخی از این مشکلات تا حدودی در دولت شهید رئیسی پیگیری شد و اکنون در میانه راه است که اگر استاندار بعدی اصفهان فردی جامع نباشد این مشکلات به سر نقطه اول خود بر می‌گردد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه استاندار آینده اصفهان باید در راستای اهداف نظام اسلامی حرکت کند، گفت: بحث‌های سیاسی و جناحی در اصفهان به هیچ وجه جواب نمی‌دهد و باید فردی متعادل و میانه‌رو باشد تا بتواند از تمام ظرفیت جناح‌های سیاسی استفاده کند و قبل از اینکه به مسائل جناحی فکر کند به حل مسائل مردم کمک کند.

حامدیان در همین خصوص، ادامه داد: تعلق فکری و جناحی با عمل جناحی فرق می‌کند. هر شخصی به هر حال تعلقات فکری دارد که البته در چارچوب نظام هیچ اشکالی ندارد، اما عمل آن فردی که استاندار می‌شود، نباید جناحی باشد و فراجناحی فکر کند و از همه ظرفیت‌ها در استان بهره ببرد.

وی در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین اولویت استاندار آینده اصفهان باید چه باشد؟ افزود: رئیس‌جمهور منتخب شعاری دارند مبنی بر اینکه قصد داریم دولت وفاق ملی تشکیل دهیم که این مهم باید در سطح استان خود را نشان دهد، چرا که اصفهان نماد کل کشور می‌تواند باشد. در بحث سرمایه‌گذاری در استان عقب هستیم و بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلایل مختلف حاضر نیستند در اصفهان سرمایه‌گذاری کنند. اگر بتوانیم زمینه درستی در استان ایجاد کنیم زیاد نیاز به کمک دولت هم نداریم. مهم این است که استاندار بتواند این زمینه را باز کند تا اعتماد نخبگان و سرمایه‌گذاران جلب شود. بنابراین این ویژگی استاندار که بتواند در استان تجمیع ایجاد کند، مهم‌ترین اولویت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۶ ۱۳:۵۱

شهر شوراهای ضعیف ایا استاندار قوی میخواهد